Doelpuntrijke overwinning voor Jong FC Eindhoven

Maandagavond heeft Jong FC Eindhoven een mooie overwinning geboekt op Fortuna Sittard. In Sittard wisten de Blauw-Witten maar liefst zes keer te scoren. Het werd 4-6 voor FC Eindhoven.

Jong FC Eindhoven begon de wedstrijd goed, wist de bal goed rond te spelen en zo onder de druk uit te voetballen. In de eerste tien minuten wisten de Blauw-Witten al snel te scoren. Quinten Huybers zette de 0-1 op het scorebord met een mooie kopbal. FC Eindhoven wist na dit doelpunt nog meer kansen te creëren en te scoren. In de 30e minuut zette Byron Burgering goed druk en maakte het tweede doelpunt voor de Blauw-Witten. Dit deed hij nogmaals na een goede eerste helft. In de 45e minuut werd de ruststand van 3-0 op het scorebord gezet.

In de tweede helft kwam Fortuna goed uit de kleedkamer en stond het al snel 2-3. Nikolai Baden Frederiksen wist in de 47e minuut de 1-3 te maken en Nassim El Ablak in de 49e minuut de 2-3. De ploeg van Eric Addo wist zichzelf hierna te herpakken en vergrote de voorsprong. Dave de Meij kopte in de 54ste minuut binnen vanuit een vrije trap. Niet veel later werd het 2-5, na een mooi uitgespeelde kans schoot Max Boonstoppel de bal binnen.

De wedstrijd leek gespeeld, maar bracht Fortuna de spanning opnieuw terug in de wedstrijd. Nikolai Baden Frederiksen zette de 3-5 op het scorebord in de 65e minuut.  Daarna voerde Fortuna de druk op. In de 86e minuut maakte Arian Kastrati de 4-5.Het slotakkoord van de wedstrijd kwam op naam van Roman Talboom, die zorgde voor de 4-6.  De volgende wedstrijd speelt Jong FC Eindhoven tegen SC Cambuur op 23 maart 18:30 in het Jan Louwers Stadion.

Opstelling Jong Fortuna Sittard: Alex Carbonell vallés, Clint Essers (85e min Fatih Kurnaz), Carlos Enrique Faya Rivero, Adnan Ugur, Nassim El Ablak, Dimitrios Rafail Ioannidis (28e min Bryant Nieling), Rowen Koot, Nuri Emre Aksit, Leandro Fernandes, Nikolai Baden Frederiksen (70e min Arian Kastrati) en Jacky Donkor.

Wissels: Tom Hendriks, Bryant Nieling, Fatih Kurnaz en Arian Kastrati.

Opstelling Jong FC Eindhoven: Thom Jonkerman, Floris Kerkhofs, Flor van den Eynden, Niels Raaijmakers (66e min Cas Verhoeven), Quinten Huybers, Max Boonstoppel (75e min Roman Talboom), Dyon Dromers, Pieter Bogaers, Byron Burgering (75e min Jep van Dijck), Noori Oubaha en Dave de Meij.

Wissels: Cas Verhoeven, Walid Aabakrimi, Lars Koolen, Luc van Run, Roman Talboom, Tibotius Odunze en Jep van Dijck.