Ernie Brandts: “Er kloppen verschillende spelers op de deur”

Voorbeschouwing Excelsior – FC Eindhoven

Na het gelijkspel tegen Almere City FC staat er opnieuw een uitduel op het programma voor de Blauw-Witten. Vrijdagavond gaat FC Eindhoven op bezoek bij Excelsior Rotterdam. De wedstrijd begint om 18.45 uur en staat onder leiding van de heer Van der Eijk.

Vorige week wist FC Eindhoven een punt uit het vuur te slepen bij titelkandidaat Almere City FC. In een wedstrijd zonder veel mogelijkheden voor beide doelen bleef het 0-0. Ernie Brandts over die wedstrijd: “We kunnen tevreden terugkijken naar die wedstrijd. Ondanks dat we wat jongens misten hebben we het goed gedaan tegen Almere, dat nog in de race was voor de tweede periode. Hulde aan de selectie.”

In speelronde 20 treft FC Eindhoven een wisselvallig Excelsior en kan het weer beschikken over Mawouna Amevor na een uitsluiting van een wedstrijd. Zijn vervanger Valentino Vermeulen deed het verdienstelijk tegen de beste speler van de tweede periode Thomas Verheydt: “Zo hoort het ook! Als iemand invalt moet je er gewoon staan en dat heeft Valentino bewezen. Hij en andere spelers zitten er dicht tegenaan. Verschillende spelers kloppen op de deur en dat is alleen maar gunstig voor het team.”

Excelsior staat op dit moment op een teleurstellende vijftiende plaats in de Keuken Kampioen Divisie. Brandts over de Rotterdammers: “Ze staan veel te laag op de ranglijst, hebben hele goede spelers en een topscorer in de ploeg. In de omschakeling ligt er ruimte tussen de achterhoede en het middenveld. Op de een of andere manier moeten we daar gebruik van maken. Wij willen gewoon drie punten pakken.”

Eerder dit seizoen werd het in Eindhoven 1-1. In minuut 42 moest Excelsior verder met tien man na een rode kaart voor Mats Wieffer. Na iets meer dan een uur spelen zorgde Elías Már Ómarsson voor de openingstreffer. Een kwartier voor tijd zorgde Flor Van den Eynden voor de gelijkmaker. Vorig seizoen eindigde Excelsior – FC Eindhoven in een waar spektakelstuk. Na 90 minuten spelen stond er een uitslag van 5-4 op het scorebord. De Eindhovense doelpunten kwamen op naam van Kaj de Rooij, Rigino Cicilia (2x) en Thomas Oude Kotte (eigen doelpunt). In de beker wist FC Eindhoven wel te winnen van de Rotterdammers, door doelpunten van Jort van der Sande en Samy Bourard werd het 0-2.

De wedstrijdselectie: Swinkels, Amevor, Biemans, Zé Pedro, Peijnenburg, Van Kleef, Pozo, Van der Sande, Jonkerman, Botermans, Van Son, De Meij, De Keersmaecker, Vermeulen, Donkor, Joao, Bogaers, Smeins, Borgmans, Bourdouxhe.

Mawouna Amevor zette deze week zijn handtekening onder een nieuw contract bij FC Eindhoven. Bekijk nu het interview op ons YouTube kanaal!