FC Eindhoven behaalt een teleurstellend gelijkspel

4-4

FC Eindhoven heeft de inhaalwedstrijd tegen Tigers Roermond niet weten te winnen.  Naarmate de wedstrijd vorderde zag de ploeg van coach Jan Vogels de kansen op een overwinning verder slinken. Eindstand 4-4

Binnen een minuut was de thuisclub met een gevaarlijke uitval meteen gevaarlijk en kreeg de thuisclub een grote kans om op voorsprong te komen. Na twee minuten was het wel raak voor Tigers Roermond (1-0). De blauwitten werden hierdoor wakker geschut en via een doelpunt van Dennis vd Eijnden kwam FC Eindhoven vlak hierna op gelijke hoogte (1-1) Een groot deel van de eerste helft was het risico voor de thuisclub dat er door FC Eindhoven een 10 meter trap genomen kon worden. Een toegekende 10 meter trap werd door Mouhcine Zerouali onberispelijk binnen geschoten. (1-2) Vlak voor rust gaf Mouhcine na een fraaie aanval zijn ploeggenoot Raphina Ortiz de Oliveira de kans om FC Eindhoven op een 1-3 voorsprong te brengen. Een tweede 10 meter trap werd niet benut en de in het veld terugspringende bal werd door Raphinha op de paal geschoten. Ruststand stand 1-3

2e helft

In de tweede helft verloor FC Eindhoven de controle over de wedstrijd. Ook het spel van de Eindhovenaren zakte naar een niveau waar je je vraagtekens bij kan stellen. Een toegekende vrije trap aan Tigers Roermond werd goed uitgespeeld en leverde binnen vier minuten een doelpunt voor de thuisclub op (2-3). Na een uitval kon Mo Allouch op aangeven van Dennis vd de Eijnden de voorsprong nog vergroten tot 2-4. Hierna werden grote kansen om de voorsprong nog verder te vergroten en de wedstrijd definitief op slot te gooien niet benut. Ondanks diverse reddingen van de doelman van FC Eindhoven Manuel Kuijk wist de thuisclub de achterstand te verkleinen naar 3-4. Vijf minuten voor tijd wist Manuel een 10 meter trap nog te stoppen. Bij de tweede toegekende 10 meter trap voor de thuisclub was hij kansloos en kwam Tigers Roermond op gelijke hoogte (4-4)

Coach Jan Vogels: “Hij vond dat zijn ploeg een goede eerste helft had gespeeld en de kans liet liggen om met 1-4 de rust in te gaan. In de 2e helft lieten we kansen onbenut om de wedstrijd op slot te gooien. Na de 2-3 was het niveau van ons spel niet goed te noemen. Verkeerde keuzes werden er gemaakt en spelers die opgelegde kansen  normaal benutten wisten deze nu niet te verzilveren. De komende twee wedstrijden moeten we nog flink aan de bak om de aansluiting met de top niet te missen. Aldus een duidelijk zichtbaar teleurgestelde coach.