FC Eindhoven en Kaj de Rooij bedanken amateurclub Wilhelmina Boys

FC Eindhoven en Kaj de Rooij hebben in samenwerking met Decathlon een mooie attentie overhandigd aan v.v. Wilhelmina Boys. De Blauw-Witten bedanken hiermee de amateurclub waar Kaj zijn eerste jaren van zijn ontwikkeling doormaakte.

De reden van dit bezoek was de transfer van Kaj de Rooij van de Blauw-Witten naar NAC Breda afgelopen zomer. De Rooij speelde drie jaar voor de Tricolores uit Best en vertrok daarna naar de jeugdopleiding van FC Eindhoven (en Willem II). Vanwege FIFA reglementen kon Wilhelmina Boys niet mee profiteren van de transfer van De Rooij. FC Eindhoven spreekt hiermee blijk van waardering uit aan amateurclubs in de regio bij het opleiden van regionaal talent. De club uit Best ontving een cheque t.w.v. €1000,- om te besteden bij Decathlon. Hiermee kan de amateurclub investeren in trainingsmaterialen voor de jeugdteams.

Hoofdjeugdopleiding Pascal Maas over deze actie: “De rol van amateurclubs is groot bij de opleiding van een jeugdspeler. Talent wordt overal en elke dag geboren, dan is het de kunst om te zien welke spelers kunnen doorstromen naar de BVO. Kaj heeft een mooie ontwikkeling doorgemaakt en daar heeft Wilhelmina Boys ook een rol in gehad.”

Kaj de Rooij overhandigde een gesigneerd shirt aan zijn oude club: “Hier is het voor mij allemaal begonnen en ik kom hier ook nog regelmatig. Mooi dat ik de kans kreeg van FC Eindhoven om dit te doen.”

Toine Smits, interim voorzitter van de Wilhelmina Boys, was blij verrast: “Het is mooi dat een speler als Kaj de Rooij hier is begonnen en daarna grote stappen heeft kunnen zetten. Onze jeugdafdeling zal erg blij zijn met nieuwe trainingsmaterialen. Een erg mooie geste van FC Eindhoven, mooi dat we elkaar zo kunnen versterken.”