FC Eindhoven naar de kwartfinale KNVB beker

einduitslag 2-4

De ploeg van Jan Vogels had in Hoorn ditmaal het geluk aan hun zijde. Zij plaatsen zich ten koste van HV Veerhuys voor de kwartfinale uitslag: 2-4

Een slordig spelend FC Eindhoven creëerde in de eerste helft weinig kansen. De thuisploeg ging met een 1-0 voorsprong de rust in. In het begin van de tweede helft kwamen de blauwwitten op een 2-0 achterstand. Aanvoerder Qualid Saadouni verkleinde de achterstand door de 2-1 binnen te schieten. Met nog vijf minuten op de klok voerde FC Eindhoven de druk op het doel van HV Veerhuys verder op. Uiteindelijk was het Mouhcine Zerouali die drie tien metertrappen wist te verzilveren en de eindstand op 2-4 bracht.

Mouhcine Zerouali
We hebben eigenlijk heel de wedstrijd gedomineerd, komen dan ongelukkig op een 2-0 achterstand. Maar we hebben nooit het gevoel gehad dat we ging verliezen. Dat ik dan het tienmetersyndroom laat verdwijnen met 3 goals is mooi voor mij maar door onze teamspirit en vertrouwen hebben we de wedstrijd kunnen kantelen. Echt een mooie teamprestatie!