FC Eindhoven verliest besloten oefenduel van FC Utrecht

Woensdagmiddag trapte FC Eindhoven op Trainingscomplex Zoudenbalch af tegen FC Utrecht voor een besloten oefenduel. In Utrecht verloor de ploeg van Ernie Brandts met 1-0.

In de beginfase golfde het spel op en neer, de eerste mogelijkheid van de wedstrijd was voor de Blauw-Witten. Een vrije trap van ongeveer 20 meter van het Utrechtse doel werd door Joey Sleegers rakelings naast geschoten. Niet veel later kreeg Collin Seedorf uit een corner een vrije kopkans, zijn poging ging ruim over. Na precies 45 minuten klonk het rustsignaal en zochten beide ploegen zonder doelpunten de kleedkamer op. FC Eindhoven was in de eerste helft de bovenliggende partij. Een aantal keer kwam de ploeg van Ernie Brandts er goed doorheen, dit zorgde echter niet voor grote kansen.

Al vroeg in de tweede helft was FC Utrecht dichtbij de 1-0. Een vrije trap van ver belandde op de lat, in de rebound wist Thom Jonkerman goed redding te brengen. Niet veel later kwam de thuisploeg alsnog op voorsprong. Een aanvaller van FC Utrecht was op weg naar het doel van FC Eindhoven, een sliding van Bart Biemans leek het gevaar uit de aanval te halen. Met een gelukje viel de bal via een Utrechts been alsnog binnen. Beide ploegen wisten hierna geen grote kansen meer te creëren, zo eindigde het oefenduel in 1-0.

Dit weekend speelt FC Eindhoven geen wedstrijd in verband met het interlandweekend. Volgende week vrijdag komt koploper NAC Breda op bezoek in Eindhoven. Tijdens dat duel kunnen de mannen van Ernie Brandts alle steun gebruiken! Bestel je ticket via www.fc-eindhoven.nl/tickets!

Opstelling eerste helft: Bergsen, Vermeulen, Biemans, van den Eynden, Seedorf, Essikal, Peijnenburg, Bourard, Sleegers, Daniëls, Lopes

Opstelling tweede helft: Jonkerman, Vermeulen, Biemans (Huybers), van den Eynden, Seedorf, Faber, de Rooij, Makasi, Sleegers (Burgering), Daniëls, Lopes (Rosenboom)