FCE Futsal overklast FCK De Hommel: 3-10

Zaalvoetballers nemen revanche na grootste nederlaag uit clubhistorie

Bron: Eindhovens dagblad

Na een rustpauze van twee weken namen de zaalvoetballers van FC Eindhoven revanche voor het 10-3 monsterverlies van twee weken geleden bij Hovocubo. De Brabantse tweestrijd met FCK De Hommel werd royaal gewonnen: 3-10.

Beide Brabantse teams zijn nadrukkelijk in de race voor de play-offs. Met 24 punten uit twaalf duels stonden FCE en FCK (Den Bosch) vooraf broederlijk op een gedeelde tweede plaats. De tweestrijd met FCK De Hommel werd in het Eindhovense kamp dan ook met de nodige zorgen tegemoet gezien.

Vrij gemakkelijk liep FC Eindhoven echter weg van de thuisploeg. Bilal Achenteh opende de score voor de bezoekers, 0-1. Vijf minuten voor rust schoot Jamal El Ghannouti uit een tien metertrap de 0-2 binnen. Raphinha en weer Jamal El Ghannouti tekenden voor 0-4 alvorens de rust met een 1-4 stand inging. Vlak na de pauze maakte Dennis van den Eijnden er 1-5 van. Raphinha (3) en Jordany Martinus (2) bepaalden de eindstand op 3-10.

Even geen interlandverplichtingen

Het Nederlands team heeft voorlopig even geen interlandverplichtingen. Op 26 januari speelde Oranje zijn laatste oefeninterland in en tegen Frankrijk. Met Jamal El Ghannouti, Dennis van den Eijnden, Jordany Martinus., Oualid Saadouni en doelman Manuel Kuijk was FC Eindhoven weer hofleverancier. De wedstrijd ging nipt verloren, 3-2. Nederland nam nog wel binnen drie minuten een 0-2 voorsprong waarbij de tweede treffer van de voet van Dennis van den Eijnden kwam.