Jong FC Eindhoven verliest in Den Bosch

Blauw-Witten verliezen met 4-1

Maandagavond speelden Jong FC Eindhoven en Jong FC Den Bosch een competitiewedstrijd. De Blauw-Witten uit Eindhoven verloren in Den Bosch met 4-1. Namens FC Eindhoven scoorde Dave de Meij.

Na 6 minuten spelen kwam FC Den Bosch al op voorsprong. Adrian Ramadani wist te scoren na een instapfout bij FC Eindhoven. Hierna wist FC Eindhoven zich te herpakken en de rust terug te vinden in het spel. Dit werd beloond met een doelpunt in de 28e minuut door Dave de Meij, met een assist van Niels Raaijmakers. Na dit moment wist FC Eindhoven met wat kansen de druk nog te verhogen, maar een extra doelpunt werd niet gemaakt. De teams gingen de rust in met een stand van 1-1.

De tweede helft werd de helft van FC Den Bosch, want de ploeg wist het balbezit goed om te zetten in kansen en doelpunten. Door deze druk wisten de Bosschenaren  een penalty te versieren. Na een voorzet kwam de bal op een hand van een speler bij FC Eindhoven. Deze strafschop werd benut door Alexander Laukart van FC Den Bosch. Hierna ging het weer gelijk op, maar beide ploegen wisten geen kansen meer te creëren tot aan de 80e minuut. De bal ging snel heen en weer, omdat FC Eindhoven meer risico in het spel legde. Echter leidde dit weer tot een penalty voor FC Den Bosch , daarnaast kreeg Valentino Vermeulen zijn tweede gele kaart en moest hierom het veld verlaten. De strafschop werd benut door Dhoraso Moreo Klas en de wedstrijd werd op slot gegooid door Den Bosch.

Als eindoffensief wist Den Bosch nog een aanval af te maken door een mooi schot in de lange hoek. Dit doelpunt zorgde voor de einduitslag van 4-1.

Opstelling

Jong FC Den Bosch Jordy van der Winden (61e min Geoffrey Acheampong), Alexander Laukart, Lars Miedema, Nick Leijten, Abdulsamed Abdullahi, Jerreau Farel Cairo, Steven van der Heijden, Adrian Ramadani (33e min Dhoraso Moreo Klas), Jorn van Hedel, Colin van Gelderen (71e min Nelson Bashir) en Declan Lambert.

Wissels: Nino Walbeek, Geoffrey Acheampong, Nelson Bashir en Dhoraso Moreo Klas.

Jong FC Eindhoven Thom Jonkerman, Floris Kerkhofs, Valentino Vermeulen, Niels Raaijmakers, Dave de Meij, Roman Talboom (71e min Jep van Dijck), Quinten Huybers, Max Boonstoppel (80e min Kane Keizer), Dyon Dromers, Pieter Bogaers (90e min Cas Verhoeven) en Noori Oubaha.

Wissels: Cas Verhoeven, Walid Aabakrimi, Kane Keizer, Nick Foederer, Abdulrahman Alsbaei en Jep van Dijck.