Talent maakt overstap naar FC Eindhoven Futsal

Keci Chilala eerste talent van FC Eindhoven Randstad Academy naar zaalvoetbaltak

Chilala (19 jaar) maakt aankomend seizoen de definitieve stap naar de selectie van FC Eindhoven Futsal. Hij is de eerste jeugdexponent vanuit de FC Eindhoven Randstad Academy die kiest om door te gaan in het futsal en het veldvoetbal achter zich laat.

Er zijn in het verleden al eerder spelers uit de eigen jeugd doorgebroken zoals De Kramer, Kuijlaars, Van den Akker en Van den Eijnden. Sinds de FCE Randstad Academy vijf jaar geleden is gestart met de unieke combinatie veld- en zaalvoetbal zijn er verschillende spelers (Jarno Janssen, Kaj de Rooij, Jay Idzes) die hun debuut maakten in de selectie van FCE Futsal en zich ontwikkelden tot contractspeler op het veld.

Veel potentie

Coach Jan Vogels: ‘’Wij zijn zeer blij met de aansluiting van Keci bij onze selectie aankomend seizoen. Keci is een speler waar veel potentie in zit, vandaar dat hij het afgelopen seizoen al af en toe mocht proeven aan het echte werk. Bij zijn debuut wist hij meteen te scoren en de harten van de futsalsupporters te stelen. Hij is een speler die fysiek sterk is, technisch begaafd is en een goed schot heeft. Net als Keci Chilala zijn er enkele spelers uit de FCE Randstad Academy die de potentie hebben om door te stromen naar de futsaltak van FC Eindhoven.’’

FC Eindhoven, Nederlands meest succesvolle zaalvoetbalclub

FC Eindhoven speelt al jaren in de top van de eredivisie en is historisch gezien Nederlands beste zaalvoetbalclub met de meeste (inter)nationale trofeeën. Sinds jaar en dag worden er vele (inter)nationale topwedstrijden gespeeld aan de andere kant van de Aalsterweg. Ook worden er door FC Eindhoven vele internationals afgeleverd aan het Nederlands nationaal zaalvoetbalteam.

Opleiding veld en zaal
In 2014 is de jeugdopleiding van FC Eindhoven vernieuwd door veld en zaal te integreren. Voor een BVO uniek in Nederland. Hoofddoelstelling van de FCE Randstad Academy is om spelers individueel beter te maken om ze vervolgens door te kunnen laten stromen naar de selectie van de FC Eindhoven Betaald Voetbal Organisatie of naar de selectie van FC Eindhoven Futsal. In de FCE Randstad Academy zijn er diverse trainers actief die de historie van FC Eindhoven Futsal hebben opgebouwd. Jan Vogels, Leon Kantelberg en Tom Sheridan maakten deel uit van het eerste team van FC Eindhoven Futsal en hebben de successen van een Nederlands kampioenschap of deelname aan de UEFA Champions League ervaren.