Mawouna Amevor gaat voor langer verblijf bij FC Eindhoven!

FC Eindhoven en Mawouna Amevor hebben overeenstemming bereikt over de verlenging van zijn aflopende contract. De nieuwe verbintenis van de centrale verdediger loopt tot de zomer van 2023 met een optie voor een seizoen.

Na periodes in Nederland bij FC Dordrecht en Go Ahead Eagles spreidde de Nederlander met Togolese roots zijn vleugels. Zo kwam de 29-jarige uit voor Notts County (Engeland) en Persela (Indonesië) alvorens hij neerstreek in Eindhoven in de winter van 2019. Sinds zijn komst maakte de robuuste verdediger direct indruk en werd onbetwist basisspeler in het elftal van Ernie Brandts. ‘Maka’, zoals zijn bijnaam luidt, speelde tot nu toe 25 wedstrijden voor de Blauw-Witten.

“Het hing al een tijdje in de lucht maar nu is het officieel”, aldus technisch manager Marc Scheepers. “We wilden graag door met ‘Maka’ zodat we samen met hem kunnen groeien als club. Met zijn verdedigende kwaliteiten en ervaring kan hij onze jonge spelers naar een hoger niveau tillen.”

Fotografie: Jeem Sportsphotography