Voorbeschouwing FC Eindhoven – NAC Breda

Morgenavond neemt de ploeg van Ernie Brandts het op tegen de koploper van de competitie en winnaar van de eerste periode, NAC Breda. In het Jan Louwers Stadion wordt om 20.00 uur afgetrapt.

Afgelopen weekend stond er voor FC Eindhoven geen competitiewedstrijd op het programma. Wel werd er vorige week op woensdagmiddag vriendschappelijk gespeeld tegen FC Utrecht. De wedstrijd eindigde in het voordeel van de Domstedelingen. In een wedstrijd die gelijk opging nam FC Utrecht in de tweede helft de leiding. Een Utrechtse aanvaller was op weg naar het doel van Thom Jonkerman, een sliding van Bart Biemans leek het gevaar uit de aanval te halen. Met een gelukje viel de bal via een Utrechts been alsnog binnen. Beide ploegen wisten hierna geen grote kansen meer te creëren, zo eindigde het oefenduel in 1-0.

In speelronde 9 wist NAC Breda, dankzij een doelpunt van Sydney van Hooijdonk, met 1-0 te winnen van NEC Nijmegen. Met deze driepunter hielden de Bredanaren SC Cambuur en De Graafschap op afstand en veroverden de eerste periodetitel. Na negen wedstrijden staat NAC Breda op 22 punten en gaat hiermee aan kop in de Keuken Kampioen Divisie. Vrijdag staat de wedstrijd tussen FC Eindhoven en NAC Breda voor de 42ste keer op het programma.

In het seizoen 2016-2017 stonden beide teams voor de laatste keer tegenover elkaar. In het Jan Louwers Stadion wisten de Blauw-Witten overtuigend te winnen, de wedstrijd eindigde in 6-2. De Eindhovense doelpunten in deze wedstrijd werden gemaakt door Jinty Caenepeel (2x), Mart Lieder, Alemão, Dario van den Buijs en Rai Vloet.

Voorbeschouwing met Ernie Brandts

Wedstrijdselectie van FC Eindhoven: Swinkels, Peijnenburg, Seedorf, Biemans, Essikal, Daniëls, Makasi, Bourard, Bergsen, van den Eynden, Cicilia, Burgering, Lopes, Vermeulen, Faber, Roseboom, Huybers, de Rooij, Sleegers, Jonkerman

Bestel je tickets via www.fc-eindhoven.nl/tickets!