Zaalvoetballers FC Eindhoven klaren lastige klus in Vlissingen

2-4

Groene Ster is uit altijd een lastige tegenstander voor FC Eindhoven. Ook nu had de ploeg van Jan Vogels grote moeite om de thuisclub op de knieën te krijgen. Uiteindelijk was FC Eindhoven de gelukkige winnaar. Eindstand 2-4.

De eerste helft begon FC Eindhoven voortvarend. Dit leverde direct kansen op voor de blauwwitten. Maar door slordig spel van de Eindhovenaren kreeg Groene Ster een mooie kans om te scoren. De spits van de thuisclub benutte deze kans en bracht de thuisclub op een1-0 voorsprong. Met snelle uitvallen van Groene Ster werd FC Eindhoven eenvoudig uitgespeeld. Dit zorgde voor gevaarlijke situaties voor de goal van Manuel Kuijk. Het was Mo Allouch die op een fraaie wijze de 1-1 binnenschoot en zijn ploeg op gelijke hoogte bracht. Vlak voor rust liet Bilal Achenteh een grote kans liggen op zijn ploeg met een voorsprong de rust in te laten.

Ruststand 1-1

Tweede helft

De tweede helft gaf hetzelfde beeld als de eerste helft. Veel druk van FC Eindhoven maar het spel verbeterde ten opzichte van de eerste helft niet. Dit zorgde ervoor dat Groene Ster toch gevaarlijk kon worden en bijna op voorsprong kwam. Vlak hierna kreeg FC Eindhoven een gelukkige penalty. Deze werd onberispelijk door Raphinha Ortiz de Oliveira binnengeschoten. Hij bracht zijn ploeg op een 1-2 voorsprong. Met nog vijf minuten op de klok kwam Groene Ster door een fout van de Eindhovense verdediging op gelijke hoogte (2–2) Vlak hierna hield Tim vd Akker voor de goal van de thuisclub het overzicht en stelde Raphinha in staat op zijn tweede goal van de avond binnen te tikken (2-3). Groene Ster zette in de laatste twee minuten alles op alles en liet hun keeper mee voetballen. In het balverlies wat hierdoor ontstond wist Mo Allouch Jordany Martinus te bereiken en stelde hem in staat de 2-4 binnen te schuiven. FC Eindhoven kon na een lastige avond toch met drie punten naar Eindhoven afreizen.