Groots programma op jubileumdag FC Eindhoven

Op zaterdag 16 november bestaat FC Eindhoven 110 jaar, daarmee is FC Eindhoven de oudste club van de stad. Vrijdagavond spelen de Blauw-Witten voor de competitie tegen MVV Maastricht waarna een dag later het feest zal losbarsten. Zo vinden er in en rondom het Jan Louwers Stadion en het sportpark van FC Eindhoven AV verschillende activiteiten plaats.

FC Eindhoven (BVO, Futsal, FCE AV en FCE Randstad Academy) viert het 110 jarig bestaan. Tien jaar geleden, rondom het 100-jarig bestaan, beleefde FC Eindhoven een roerige periode. Zo was het voortbestaan van de club onzeker en werd een faillissement ternauwernood afgewend. Nu, tien jaar later, is FC Eindhoven op financieel gebied een stabiele voetbalclub en beschikken de Blauw-Witten vanaf het nieuwe seizoen weer over een volledige jeugdopleiding. Reden om dit speciale jubileum met alle Blauw-Witters te vieren!

Vrijdagavond 15 november speelt FC Eindhoven in de Keuken Kampioen Divisie tegen MVV Maastricht. Voorafgaand aan deze wedstrijd hebben de Eindhovense supporters een grote sfeeractie in petto. De zaterdag wordt afgetrapt met de derde editie van Meiden aan de Bal in het Jan Louwers Stadion (om 09.00 uur!), gevolgd door een wedstrijd van onze JO12 in het Jan Louwers Stadion.

Café 1909 zal de gehele dag geopend zijn voor bezoekers van het stadion. FC Eindhoven Futsal freestylet over de Blauw-Witte voetbalterreinen en geeft clinics en lezingen gedurende de dag. Op het terrein van FC Eindhoven AV worden ongeveer 50(!) thuiswedstrijden afgewerkt naast verschillende nevenactiviteiten. Om 11.00 uur komen oud-spelers, -bestuurders en -medewerkers bij elkaar voor een reünie in de Business Club van het Jan Louwers Stadion. Het programma gaat door met twee wedstrijden van de FCE Randstad Academy in het stadion (FCE JO-13 om 14.00 uur en JO-17 om 16.00 uur). De dag wordt afgesloten met een groot Blauw-Wit Feest!