Primeur: alle duels 1e periode Keuken Kampioen Divisie live op FOX Sports

Voor het eerst zijn dit seizoen alle duels uit de 1e periode van de Keuken Kampioen Divisie live te zien op FOX Sports. Dankzij een gezamenlijk initiatief van de zender, de clubs en hoofdsponsor Keuken Kampioen kunnen alle supporters hun club rechtstreeks blijven volgen nu de stadions nog niet volledig toegankelijk zijn voor het publiek. De Keuken Kampioen Divisie start het nieuwe seizoen op 28 augustus.

Om de live-uitzendingen mogelijk te maken hebben de clubs de KNVB verzocht om de wedstrijden in de Keuken Kampioen Divisie in te delen op verschillende aanvangstijdstippen en over meerdere dagen te spreiden. Dit geldt in eerste instantie voor de volledige 1e periode van de competitie en mogelijk ook voor de 2e periode. Enkele weken voor het einde van de 1e periode besluiten Coöperatie Eerste Divisie (CED), FOX Sports en KNVB op basis van de dan beschikbare informatie of ook de 2e periode op deze manier wordt ingericht. In dat geval worden dan tot en met speelronde 19 alle duels live in beeld worden gebracht.

Marc Boele, directeur CED: “We zijn zeer blij dat we samen met onze partners FOX Sports en Keuken Kampioen het voor alle fans en sponsors mogelijk hebben kunnen maken om alle wedstrijden in de 1e periode live uit te zenden! Zo is hun favoriete club wekelijks in actie te zien. Ook uit de verlenging voor onbepaalde tijd van Keuken Kampioen als naamgevend partner van de Divisie spreekt een wederzijds vertrouwen dat in deze tijd heel waardevol is.”

Rob Labree, director Programming & Production van FOX Sports: “We vinden het geweldig om in navolging van de Eredivisie ook alle wedstrijden in de Keuken Kampioen Divisie live aan te kunnen bieden. Uiteindelijk hopen wij natuurlijk net als iedereen dat het publiek dadelijk weer volledig welkom is op de tribunes. Maar zolang dat niet kan, gaan we onze uiterste best doen om voor alle supporters het best mogelijke alternatief te bieden. Laat het seizoen maar beginnen.”