Voorbeschouwing Almere City FC – FC Eindhoven

Het zijn drukke weken voor de mannen van Ernie Brandts. Na de wedstrijden tegen NAC Breda en Jong PSV staat vrijdagavond de wedstrijd tegen Almere City FC op het programma.

In het Yanmar Stadion wordt morgen om 20.00 uur afgetrapt, de wedstrijd staat onder leiding van scheidsrechter Edgar Bijl.

Maandagavond verloren de Blauw-Witten op PSV Campus De Herdgang met 2-1 van Jong PSV. In een eerste helft met weinig grote kansen ging Jong PSV rusten met een 1-0 voorsprong. Cyril Ngonge benutte een strafschop. FC Eindhoven herpakte zich na een moeizame eerste helft en creëerde in de tweede helft een aantal kansen. In de 84ste minuut kwam FC Eindhoven via een prachtig doelpunt van Bart Biemans op gelijke hoogte. Door een laat doelpunt in de blessuretijd van Robin Schoonbrood gingen de beloften van PSV er alsnog met de overwinning vandoor.

Tegenstander Almere City FC verloor in speelronde 11 met 1-0 op bezoek bij Telstar. De Zwarte Schapen wisten de vroege achterstand niet meer om te draaien. Almere City FC staat momenteel met één punt meer dan FC Eindhoven op een negende plaats. In eigen huis is het team van Robert Molenaar nog ongeslagen, vier keer werd er gewonnen en één keer eindigde de wedstrijd in een gelijkspel.

Vorig seizoen verloor FC Eindhoven zowel uit als thuis met 2-0 van Almere City FC. In het seizoen 2015-2016 wonnen de Blauw-Witten voor het laatst op bezoek in Almere. Anthony van den Hurk en Jinty Caenepeel scoorden in de wedstrijd die in 1-2 eindigde.

Ernie Brandts kan aankomende wedstrijd niet beschikken over Maarten Peijnenburg. De verdediger ontving in de wedstrijd tegen Jong PSV zijn vijfde gele kaart van het seizoen en zal dus één wedstrijd moeten missen wegens een schorsing.

De bus vertrekt morgen om 17.30 naar Almere. Er zijn nog kaarten verkrijgbaar via fceuitkaarten.nl.

Wedstrijdselectie FC Eindhoven: Swinkels, Seedorf, Biemans, Essikal, Daniëls, Makasi, Bourard, Bergsen, van den Eynden, Cicilia, Burgering, Vermeulen, Faber, Bogaers, Roseboom, Huybers, de Rooij, Jonkerman