Voorbeschouwing Excelsior Rotterdam – FC Eindhoven

Nadat in het Jan Louwers Stadion werd gewonnen van Jong AZ is Excelsior Rotterdam de volgende horde om te nemen in de competitie. Vrijdagavond wordt er om 20.00 uur afgetrapt in het Van Donge & De Roo Stadion in Rotterdam.

In speelronde 13 van de Keuken Kampioen Divisie namen de Blauw-Witten het op tegen Jong AZ. Na een klein half uur gespeeld te hebben viel het eerste doelpunt van de wedstrijd. Ruud Swinkels wist een eerste poging van Tijjani Reijnders nog te keren, maar bleef in de rebound van Thijs Oosting kansloos achter. FC Eindhoven kwam goed uit de kleedkamer. Al vroeg in de tweede helft wist Rigino Cicilia de gelijkmaker binnen te tikken. Na twee afgekeurde doelpunten schoot de spits FC Eindhoven laat in de wedstrijd alsnog op voorsprong. Zo werd in het Jan Louwers Stadion met 2-1 gewonnen van Jong AZ.

Tegenstander Excelsior Rotterdam staat momenteel met drie punten meer dan FC Eindhoven op een vijfde plek. In de vorige speelronde speelden de Rotterdammers doelpuntloos gelijk op De Vijverberg tegen De Graafschap. In Rotterdam komen de Blauw-Witten een aantal oude bekenden tegen. Ricardo Moniz is hoofdtrainer, Rai Vloet en Hervé Matthys zijn allebei actief in Kralingen.

Afgelopen zaterdag werden FC Eindhoven en Excelsior aan elkaar gekoppeld in de tweede ronde van de TOTO KNVB Beker. Op dinsdag 17 december gaat FC Eindhoven opnieuw op bezoek in Rotterdam. Excelsior schakelde in de eerste ronde NEC Nijmegen uit, FC Eindhoven bekerde door ten koste van Rijnsburgse Boys.

FC Eindhoven en Excelsior stonden zeventig eerder tegenover elkaar. 24 keer wisten de Blauw-Witten de wedstrijd te winnen, 16 keer eindigde de wedstrijd in een gelijkspel en 30 keer wonnen de Rotterdammers de wedstrijd. In het seizoen 2013-2014 speelde beide teams voor het laatst tegen elkaar. In Rotterdam eindigde de wedstrijd in 5-2.

Wedstrijdselectie: Swinkels, Peijnenburg, Seedorf, Biemans, Essikal, Daniëls, Makasi, Bourard, Bergsen, van den Eynden, Cicilia, Burgering, Vermeulen, Faber, Bogaers, Roseboom, Huybers, de Rooij, Idzes, Jonkerman.