Voorbeschouwing FC Eindhoven – MVV Maastricht

Vrijdagavond speelt FC Eindhoven de jubileumwedstrijd tegen MVV Maastricht, deze wedstrijd staat in teken van 110 jaar FC Eindhoven. In het Jan Louwers Stadion wordt om 20.00 uur afgetrapt.

Afgelopen vrijdag verloor FC Eindhoven na een doelpuntrijk duel nipt van Excelsior. In de eerste helft leverde doelpunten van Kaj de Rooij, Rigino Cicilia en een eigen doelpunt van Thomas Oude Kotte FC Eindhoven driemaal de voorsprong op. Rai Vloet, Stijn Meijer en Elías Már Ómarsson zorgden ervoor dat beide ploegen de kleedkamer opzochten met een tussenstand van 3-3. Al vroeg in de tweede helft kwam de thuisploeg, via een doelpunt van Thomas Verhaar, voor het eerst in de wedstrijd op voorsprong. Maar zoals Excelsior in de eerste helft wisten ook de Blauw-Witten terug te komen in de wedstrijd. Kaj de Rooij leverde de bal perfect af bij Rigino Cicilia. De spits schoot ,met zijn tweede doelpunt van de avond, FC Eindhoven op gelijke hoogte. Door een doelpunt van Elías Már Ómarsson ging Excelsior er alsnog met de drie punten vandoor.

Tegenstander MVV Maastricht staat momenteel op de negentiende plaats. MVV Maastricht verloor in speelronde veertien met 3-2 op bezoek bij Jong AZ. Tot twee keer toe wisten de Limburgers een achterstand weg te werken. Door een doelpunt een kwartier voor tijd wisten de beloften uit Alkmaar de wedstrijd te winnen.

Bij MVV Maastricht staan oud-FC Eindhoven spelers Anthony van den Hurk en Maxime Gunst onder contract. Anthony van den Hurk speelde in de periode 2013-2016 zijn wedstrijden voor FC Eindhoven. De Belgische verdediger Maxime Gunst speelde in de seizoenen 2013-2018 in Eindhoven.

FC Eindhoven en MVV Maastricht stonden 61 keer eerder tegenover elkaar. 23 ontmoetingen werden gewonnen door FC Eindhoven, 21 keer wonnen de Limburgers de wedstrijd en 17 keer eindigde de wedstrijd in een gelijkspel. Vorig seizoen won MVV Maastricht de wedstrijd in Eindhoven door een laat doelpunt met 0-1.

Marcelo Lopes keert terug in de wedstrijdselectie na een blessure. Samy Bourard is één wedstrijd geschorst vanwege zijn vijfde gele kaart.

Wedstrijdselectie: Swinkels, Peijnenburg, Seedorf, Biemans, Essikal, Daniëls, Makasi, Bergsen, van den Eynden, Cicilia, Burgering, Lopes, Vermeulen, Faber, Bogaers, Huybers, de Rooij, Idzes, Jonkerman.