Voorbeschouwing Rijnsburgse Boys – FC Eindhoven

Dinsdag gaat het hoofdtoernooi van de TOTO KNVB Beker weer van start! FC Eindhoven neemt het in de eerste ronde op tegen Rijnsburgse Boys. Op Sportpark Middelmors wordt om 19.45 afgetrapt, de wedstrijd staat onder leiding van scheidsrechter Erwin Blank.

Na de uitwedstrijden tegen Jong PSV en Almere City FC volgt de derde uitwedstrijd in negen dagen voor de Blauw-Witten. De ploeg van Ernie Brandts bezet momenteel de twaalfde plaats in de Keuken Kampioen Divisie. Vrijdag speelt FC Eindhoven weer in het Jan Louwers Stadion tegen Jong AZ.

Voor FC Eindhoven eindigde vorig seizoen het bekeravontuur in de eerste ronde. Op de Adelaarshorst verloren de Blauw-Witten met 2-0 van Go Ahead Eagles. Doelpunten van Jaroslav Navrátil en Pieter Langedijk zorgden voor een vroege bekeruitschakeling. De vier seizoenen daarvoor werden de Blauw-Witten opvolgend door FC Twente, SC Heerenveen, Koninklijke HFC en VVV-Venlo in de tweede ronde uitgeschakeld.

Tegenstander Rijnsburgse Boys speelt zijn wedstrijden in de Tweede Divisie. Momenteel staan zij op een tweede plaats in de competitie. Afgelopen zondag won de club uit Rijnsburg met 2-0 van AFC. Rijnsburgse Boys-speler Masies Artien speelde in het seizoen 2013-2014 voor FC Eindhoven. In totaal speelde de Nederlands-Irakese verdediger drie wedstrijden voor FC Eindhoven. Vorig seizoen kwamen de Geel-Zwarten in de bekercompetitie niet verder dan de eerste ronde. In de reguliere speeltijd eindigde de wedstrijd tussen Rijnsburgse Boys en TOP Oss in 1-1. Na een strafschoppenserie bekerden de Brabanders uiteindelijk verder.

Bij FC Eindhoven keert Maarten Peijnenburg weer terug in de selectie na een schorsing. Cas Faber is er niet bij na zijn rode kaart tegen Almere City FC. Verder zijn Bart Biemans, Zé Pedro, Marcelo Lopes, Joey Sleegers, Jarno Janssen en Jay Idzes niet wedstrijdfit.

Wedstrijdselectie voor het treffen met Rijnsburgse Boys: Swinkels, Peijnenburg, Seedorf, Essikal, Daniëls, Makasi, Bourard, Bergsen, van den Eynden, Cicilia, Burgering, Vermeulen, Bogaers, Roseboom, Huybers, de Rooij, Jonkerman

Vrijdag treft FC Eindhoven in het Jan Louwers Stadion Jong AZ in de Keuken Kampioen Divisie. Voor deze wedstrijd geldt een speciale kortingsactie! Afhankelijk van het aantal kaarten dat je bestelt ontvang je korting.
• 2+ tickets : 10% korting
• 5+ tickets : 20% korting
• 8+ tickets : 30% korting

Bestel je tickets via www.fc-eindhoven.nl/tickets