Wedstrijduitslagen 9 oktober

Afgelopen zaterdag werd er zowel door de academy als het eerste elftal van FC Eindhoven gevoetbald. Dankzij doelpunten van Jort van der Sande en Joey Sleegers wist het eerste elftal te winnen in eigen huis van Top Oss. Hebben de academyteams net zo goed gepresteerd? Dat lees je in deze wekelijks terugkerende rubriek, waarin we kijken naar de prestaties van onze academy.

Toernooi voor FCE O12
Voor de O12 van FC Eindhoven stond er geen wedstrijd, maar een tweedaags toernooi op het programma in Dรผsseldorf. Op de eerste dag werd er tweemaal gewonnen, tegen SV Walderplach en TSV Eller 04. Daarnaast werd er gelijk gespeeld tegen RW Essen. In poule twee stond een nieuwe uitdaging in de weg. De O12 wist te winnen van Mรฉszรถly Focisuli uit Hongarije. Club Brugge bleek een maatje te groot en tegen zowel Darmstadt als Oberhausen werden de punten verdeeld. De O12 eindigde op de derde plek. Uiteindelijk moesten de Eindhovenaren strijden om de plekken 9 t/m 12. De eerste kruisfinale werd met 1-2 verloren van Sint-Truiden, maar de tweede wedstrijd werd met 1-0 gewonnen tegen Rotweiss Essen. De O12 eindigde op een 11e plek van de 40 ploegen.

FCE O13 verliest topper tegen Feyenoord
Voor FC Eindhoven O13 stond de wedstrijd met Feyenoord op het programma in Rotterdam. Het was een redelijk evenwichtige wedstrijd waarin veel werd gescoord. FC Eindhoven wist tweemaal het doel te vinden door doelpunten van Alessandro Pino en Dylano Noijen. Dit was echter niet genoeg voor de overwinning. Feyenoord vond 3 keer het net en zo eindigde de wedstrijd in een 3-2 overwinning voor de club uit Rotterdam.

Gelijkspel voor FCE O14
Om kwart voor 12 werd er afgetrapt tussen de O14 van FC Eindhoven en Fortuna Sittard. Na vijf wedstrijden gespeeld te hebben staat de O14 op een gedeelde eerste plek met NAC Breda. Zowel FC Eindhoven als Fortuna Sittard waren gebrand om deze wedstrijd te winnen. Voor rust werd er gescoord door de uitploeg, maar hier bleef het niet bij. Het was Krein Stekhuizen aan de kant van Eindhoven die scoorde. De wedstrijd eindigde in een 1-1 gelijkspel.

Verlies voor FCE O15
Afgelopen zaterdag ging FC Eindhoven O15 op bezoek bij Alexandriaโ€™66. Al vroeg in de wedstrijd kwam FC Eindhoven met 10 man te staan door een rode kaart van Stijn Dirks. De thuisploeg was hierdoor in het voordeel en wist de wedstrijd goed uit te spelen. Er werd drie keer gescoord door Alexandriaโ€™66. De wedstrijd eindigde in 3-0.

Drie punten voor FCE O16
Voor de O16 van FC Eindhoven stond afgelopen zaterdag het duel met Spijkenisse op het programma. Het bleek een eenvoudige middag te worden voor de Eindhovenaren. Met name Milan van Grunsven en Evan Driessen wisten elkaar goed te vinden. De 0-1 werd gescoord door Milan op aangeven van Evan. Bij de 0-2 waren de rollen omgedraaid, het was Evan die toen het net wist te vinden door een pass van Milan. Roel Krol bepaalde met zijn goal de einduitslag. Het werd 0-3 in Spijkenisse in het voordeel van de Eindhovenaren.

Vriendschappelijk duel voor FCE O18
Voor de O18 van FC Eindhoven stond er een vriendschappelijk duel op het programma met FC Volendam. Het was een boeiende wedstrijd waar veel in werd gescoord. Aan de kant van Eindhoven was Wail Essanousi de gevierde man met twee doelpunten en ook Bjorn van Bijnen nam een doelpunt voor zijn rekening uit een strafschop. Dit bleek echter niet genoeg, want Volendam kwam vier keer tot scoren. De wedstrijd eindigde in 3-4 voor de Volendammers.