Beloften verslaan FC Den Bosch

Maandagavond stond de derde competitiewedstrijd op het programma voor Jong FC Eindhoven. Nadat de voorgaande twee duels met een nederlaag eindigden was het tijd voor revanche. Ditmaal werd er in het Jan Louwers stadion gespeeld tegen Jong FC Den Bosch.

Er werd om 18:30 afgetrapt aan de wedstrijd. Cas Faber maakte na lang blessureleed zijn rentree op het veld. Verder waren beide teams in de eerste helft ongelukkig aan de bal, dit zorgde ervoor dat er weinig kansen werden gecreëerd alleen een aantal schoten van afstand.

Na de rust kwamen beide teams beter uit de kleedkamer. FC Eindhoven begon met een paar goede aanvallen, maar tot echte kansen kwam het nog niet. In de 61e minuut kwamen de Blauw-Witten er via de opbouw aan de linkerkant wel door.  Na een voorzet van Byron Burgering scoorde Nordin Errouk met een mooie volley de 1-0. Niet veel later was het alweer raak, alleen dit keer aan de andere kant, 1-1.

FC Eindhoven pakte de draad na de tegengoal goed op. Zo kregen de beloften een grote mogelijkheid via Pieter Bogaers, die de bal vanaf randje zestien in de handen van de keeper schoot. Bart Biemans werd nog gevaarlijk met een kopbal, maar dit resulteerde niet in doelpunten.

Vlak voor het einde van de wedstrijd kreeg FC Eindhoven nog een vrije trap. De vrije trap van Niels Raaijmakers werd onderweg uit de lucht geslagen door een Bossche verdediger, strafschop. Rigino Cicilia ging achter de bal staan en schoot de bal feilloos binnen. Hiermee bepaalde de boomlange spits de eindstand op 2-1.

Voorlopig speelt Jong FC Eindhoven geen competitiewedstrijden meer. De eerstvolgende competitiewedstrijd is op maandag 16 september uit tegen Jong Roda JC om 18:30.

Jong FC Eindhoven – Jong FC Den Bosch 2-1 (0-0) : 61. Nordin Errouk 1-0, 66. Dhoraso Moreo Klas 1-1, 88. Rigino Cicilia 2-1. Scheidsrechter: Thomas Hardeman. Geel: Niels Raaijmakers, Floris Kerkhofs (Jong FC Eindhoven), Geoffrey Acheampong (Jong FC Den Bosch).

Jong FC Eindhoven: Jonkerman, Kerkhofs (Boomkens, 80’), Huybers, Biemans, Raaijmakers, Faber (Keizer, 33’), Errouk (Talboom, 87’), Bogaers, Cicilia, Vercoelen, Burgering

Jong FC Den Bosch: Voets, van der Heijden, Mulders, Acheampong, Haidary (Maas, ’81), Lambert (van Bakel, 10’)(Kappen, ’34), Bashir, Klas, v.d. Haterd, Sikking, Lambert