Bevrijder Armando Marquez terug in Eindhoven!

Bevrijder bezoekt FC Eindhoven – Roda JC

Vandaag is Armando Marquez (95) terug in Eindhoven, vanochtend kwam hij samen met zijn familie aan op Schiphol. Armando is naast Joe Cattini aanwezig bij FC Eindhoven – Roda JC, deze wedstrijd zal volledig in het teken staan van de bevrijding van Eindhoven 75 jaar geleden.

De Amerikaanse soldaat Armando Marquez was twintig jaar toen hij vertrok naar Eindhoven. Op 17 september 1944 werd hij gedropt op de Sonse heide. Een dag later hielp hij de stad te bevrijden. Voor Armando Marquez waren er niet alleen maar mooie herinneringen aan de bevrijding van Eindhoven. Op 19 september, één dag na de bevrijding, werd hij tijdens het Duitse bombardement geraakt. Na veel tijd in verschillende ziekenhuizen door te brengen zwaaide hij in november 1945 definitief af.

Ben jij er bij om Armando Marquez te ontvangen in het Jan Louwers Stadion? Bestel je kaarten via FC-Eindhoven.nl/tickets!

Lees hier het interview met Joe Cattini op de website van de Freedomrun van Stichting 18 september.