Joe Cattini te gast in het Jan Louwers Stadion!

FC Eindhoven eert bevrijders

Vrijdag 13 september staat de wedstrijd FC Eindhoven – Roda JC op het programma. Deze wedstrijd zal volledig in het teken staan van de bevrijding van Eindhoven 75 jaar geleden. Bevrijder Joe Cattini (96) is te gast zijn in het Jan Louwers Stadion!

Op 21-jarige leeftijd vertrok de Engelsman via Antwerpen richting Nederland. De Engelse troepen waren onderweg naar Eindhoven, Veghel en Nijmegen. In de ochtend van 18 september 1944 reed Joe Cattini met Britse tanks over de Aalsterweg, onderweg naar het centrum van Eindhoven. Later diezelfde dag was de stad Eindhoven bevrijd. Even was het feest, niet alleen voor de inwoners van Eindhoven maar ook voor de manschappen. Het gevoel van opluchting heerste en angst viel voor even van hen af.

Lees hier het interview met Joe Cattini op de website van de Freedomrun van Stichting 18 september.

Ben jij er bij om Joe Cattini te eren in het Jan Louwers Stadion aanstaande vrijdag? Klik hier voor tickets! Tot vrijdag!