Blauw-Witten boeken oefenzege op Jong PSV

Het werd 0-1 op De Herdgang

FC Eindhoven heeft in haar derde oefenwedstrijd achter gesloten deuren een 0-1 zege geboekt op stadsgenoot Jong PSV. In een wedstrijd, die drie keer 30 minuten duurde, schoot Jason Bourdouxhe in het laatste deel de bal tegen de touwen.

In het eerste half uur gingen beide ploegen gelijk op. Het spel van Jong PSV oogde in die fase iets verzorgder dan dat van FC Eindhoven, maar naarmate de wedstrijd vorderde kwamen de Blauw-Witten beter in het spel. Jort van der Sande kreeg de bal, na een klein kwartiertje, goed aangespeeld van Franck Idumbo-Mozambu, maar kreeg de bal verkeerd op zijn schoen. Jens van Son schoot in de slotfase van het eerste deel de bal maar net naast.

Na een korte pauze kreeg Jong PSV enkele kansen. Johan Bakayoko krulde de bal maar net naast het doel na een goede aanval met Mathias Kjølø. Ismael Saibari schoot net naast en in de 45e minuut moest Nigel Bertrams redding brengen op een inzet van Clint Leemans.

Na deze korte opleving van Jong PSV beet FC Eindhoven weer wat meer van zich af. Franck Idumbo-Mozambo omspeelde doelman Niek Schiks, maar miste daarna de kracht om de bal goed voor te geven. Nadat Jens van Son de bal op het dak van het doel kopte konden beide ploegen pauzeren en zich voorbereiden op deel drie.

Rond de 70e minuut wisselde Rob Penders een flink aantal spelers. Kort na dit wisselmoment kwamen de Blauw-Witten op voorsprong, na een prima aanval kon Jason Bourdouxhe de bal binnenschieten, 0-1. Vervolgens loste Naoufal Azzagari een schot, zijn inzet werd gekeerd door doelman Schiks, de rebound werd door Dave de Meij naast geschoten. Kort daarna kreeg de spits een nieuwe kans na een steekbal van Azzagari, de spits mikte net naast.

In de absolute slotfase van de wedstrijd liet ook Jong PSV nog een keer van zich horen. Doelman Nigel Bertrams voorkwam de gelijkmaker na een schot van ver van Johan Bakayoko. Eindstand: 0-1.

Aanstaande dinsdag staat de volgende oefenpot op het programma. In het Jan Louwers Stadion ontvangt FCE Dessel Sport uit België. Publiek is welkom, lees hier alle informatie. Graag tot dan!

Jong PSV – FC Eindhoven 0-1- (0-0, 0-0) 68. Jason Bourdouxhe 0-1.
Bijzonderheid: Er werd 3×30 minuten gespeeld.

FC Eindhoven: Bertrams; Vermeulen (68. D. Janssen), Amevor (68. Van den Bos), Peijnenburg (68. J. Janssen), Akbas (68. Van Casand); Van Son (61. Azzagari), De Keersmaecker (78. Van Rosmalen), Van Rosmalen (68. Huybers); Idumbo-Mozambu (58. Bourdouxhe), Van der Sande (68. De Meij), Sleegers (68. Smeins).

Fotografie: ProShots