Blauw-Witten in evenwicht in Doetinchem

FC Eindhoven knokt zich naar punt: 0-0

De mannen van Rob Penders trokken vrijdagavond naar het oosten van het land voor het treffen met De Graafschap. Op De Vijverberg eindigde de wedstrijd zoals deze begon: 0-0.

FC Eindhoven kon nog niet beschikken over Internationals Charles-Andreas Brym en Enrico Hernández, zodoende startten Blauw-Witten met dezelfde elf als tegen TOP Oss een week eerder.

Het eerste schot op doel kwam van de uitploeg. Na een snelle uitbraak kreeg Jasper Dahlhaus ruimte en tijd om uit te halen, het schot was een prooi voor De Graafschap doelman Hidde Jurjus. Net daarvoor kregen de Superboeren een vrije trap op een aantrekkelijke positie, Hicham Acheffay schoot de bal een metertje naast.

Daarna was De Graafschap vooral aan de bal maar was FCE het gevaarlijkst. Zo kreeg de ploeg van Rob Penders een mogelijkheid via Barnabás Rácz, maar redde Jurjus op de lijn. En niet veel later kreeg Joey Sleegers twee mogelijkheden. Eerst schoot hij vanaf de linkerkant van het veld voorlangs het Achterhoekse doel, enkele aanvallen later eindigde een dribbel bij doelman Jurjus.

De Superboeren begonnen voortvarend aan de tweede helft en drongen FCE achteruit. Elmo Lieftink werd al snel vrijgespeeld voor het Eindhovense doel maar stuitte op een storende Mawouna Amevor en uiteindelijk Nigel Bertrams. Even later waren de Blauw-Witten uit Doetinchem opnieuw dichtbij, ditmaal pakte Bertrams een kopbal van Devin Haen.

Lang bleef het spelbeeld hetzelfde in Doetinchem, evenals de stand. Waar de Blauw-Witten uit Eindhoven in de eerste helft regelmatig in de zestien van De Graafschap verschenen, lukte dat in de tweede helft sporadisch. Aan de andere kant verdedigde FC Eindhoven stug en kregen de Superboeren mogelijkheden. Echte doelpogingen waren spaarzaam. Wel raakte de ploeg van Reinier Robbemond de paal, maar kaatste de bal terug in de handen van Bertrams.

Naarmate de wedstrijd vorderde nam ook de druk toe op de Eindhovense defensie. Zo moest Bertrams zich in blessuretijd strekken om een late tegenstreffer te voorkomen na een schot van Vergara Berrio.

Zodoende wist FC Eindhoven een punt uit het vuur te slepen op De Vijverberg. Volgende krijgt FC Eindhoven op vrijdagavond de kans om de ongeslagen status in eigen huis te verlengen. Dan is Jong Ajax om 20:00 uur de tegenstander. Kaarten voor deze wedstrijd zijn hier te verkrijgen!

De Graafschap – FC Eindhoven 0-0 (0-0) Scheidsrechter Martin van den Kerkhof. Gele kaart: Nigel Bertrams (FC Eindhoven). Aantal toeschouwers:.

FC Eindhoven: Bertrams; Vermeulen, Amevor, Peijnenburg (41. Janssen), Seedorf; Van Son, De Keersmaeker; Rácz, Dahlhaus, Van der Sande (70. Oostenbrink), Sleegers.

De Graafschap: Jurjus; Lelieveld, Van Heertum, Fortes, Baas; Dekker, Schuurman, Lieftink; Acheffay, Haen (84. Berrio), Korte (84. Gravenberch)

Fotografie: Jeem Sportsphotography