Blauw-Witten knokken zich in extremis naar punt

FC Eindhoven speelt met 1-1 gelijk tegen Telstar

De Eindhovenaren brachten vrijdagavond een bezoek aan Telstar in speelronde 25 van de Keuken Kampioen Divisie. In een wedstrijd zonder al te veel hoogtepunten wisten de Blauw-Witten een punt uit het vuur te slepen, Bart Biemans vond het net in extremis.

Bij FC Eindhoven keerde Jacky Donkor terug van een blessure en mocht vanaf het begin starten. Verder liet Ernie Brandts zijn basiself ongewijzigd ten opzichte van de wedstrijd tegen NAC Breda.

De Blauw-Witten deelden de lakens uit in Velsen-Zuid in de openingsfase van de wedstrijd. FC Eindhoven wist enkele goede kansen te creëren. Zo ging een schot van Pieter Bogaers voorlangs en kopte Jort van der Sande op de paal na een hoekschop.

Daarna kwam Telstar tegen de verhoudingen in op voorsprong na iets meer dan twintig minuten spelen. Het eerste schot van de Witte Leeuwen was meteen raak, het doelpunt kwam op naam van Glynor Plet. Niet veel later pakte Ruud Swinkels een schot van Cas Dijkstra. Vervolgens nam ook Anass Najah het Eindhovense doel onder vuur, zijn inzet verdween naast.

Na rust gingen de Blauw-Witten op zoek naar de gelijkmaker. Tot echte grote kansen kwam de ploeg van Ernie Brandts niet evenals Telstar, dat loerde op de counter.

In minuut 73 stichtte Telstar het eerste gevaar van de tweede helft. Een voorzet van Ilias Bronkhorst komt terecht bij Rashaan Fernandes, het schot van de flankspeler werd geblokt door Valentino Vermeulen.

Acht minuten voor het einde moest Telstar-doelman Jasper Schendelaar in actie komen. De doelman redde met zijn vuisten op een schot van invaller Alef João vanaf de rand van zestien.

Diep in de blessuretijd was het toch raak. Jason Bourdouxhe pompte de bal de zestien in, waar Bart Biemans zijn hoofd tegenaan wist te zetten. Zijn kopbal belandde in de verre hoek, waardoor FC Eindhoven een punt overhield aan de wedstrijd tegen Telstar.

Volgende week speelt FC Eindhoven weer eens een thuiswedstrijd. Dan is in eigen huis FC Volendam de tegenstander. Deze wedstrijd begint op zaterdagmiddag om 14:00 uur.

Telstar – FC Eindhoven 1-1 (1-0) 23. Glynor Plet (1-0). 90+4. Bart Biemans (1-1) Scheidsrechter: Martijn Vos. Gele kaart: Robin Eindhoven (Telstar), Mawouna Amevor, Jort van der Sande (FC Eindhoven).

Telstar: Schendelaar, Bronkhorst, Limouri, El Yaakoubi, Fernandes, Plet (84. Eindhoven), Regeling, Najah (79. Van Wetten), Dijkstra (60. Kökcü), Pattynama (84. Berenstein), Cagro.

FC Eindhoven: Swinkels; Van Kleef (88. Biemans), Vermeulen, Amevor, Bourdouxhe; Peijnenburg (66. Van Rosmalen), Bogaers, Van der Sande; De Keersmaecker (76. De Meij), Botermans, Donkor (46. Joao).

Fotografie: Jeem Sportsphotography