Blauw-Witten onderuit in Volendam

FC Volendam met 2-0 te sterk

In Volendam speelde FC Eindhoven zondagmiddag de eerste wedstrijd van de tweede periode. Door twee doelpunten in de eerste helft verloren de Blauw-Witten met 2-0.

Bij de Blauw-Witten keerde Iker Pozo terug in de basis, de Spanjaard nam de plaats over van Dico Jap Tjong. Verder was het elftal van Ernie Brandts ongewijzigd na het bekerduel tegen FC Emmen afgelopen woensdag.

In het eerste kwartier van de wedstrijd vielen voor beide ploegen een mogelijkheid te noteren. Aan de kant van Ruud Swinkels ging een schot van Boy Deul naast. Daarna loste Brian De Keersmaecker een schot dat makkelijk gepakt kon worden door FC Volendam doelman Nordin Bakker.

Vervolgens mocht FC Volendam aanleggen voor een hoekschop. In eerste instantie ging de bal voorbij aan iedereen, waarna Marco Tol de bal opnieuw voor gaf. Micky van de Ven stond klaar om de bal in te tikken maar Ruud Swinkels had een mooie reflex in huis en redde keurig. Daarna werd het wel 1-0 voor de Volendammers. Nick Doodeman kapte Jason Bourdouxhe uit en krulde de bal het doel in.

In de 35ste minuut kreeg FC Volendam een strafschop van scheidsrechter Luca Cantineau na een overtreding van Bart Biemans op Samuele Mulattieri. Aanvoerder Boy Deul liet Ruud Swinkels kansloos, 2-0. Dit was tevens ook de ruststand.

Na ongeveer een uur spelen kwam FC Eindhoven goed weg. De ingooi van Van Kleef was te kort, waardoor Volendam gevaarlijk voor het doel kwam. Ruud Swinkels ontfutselde Samuele Mulattieri net op tijd de bal en voorkwam erger.

Tien minuten voor tijd redde de paal FC Eindhoven. Via Boy Deul kwam de bal terecht bij Martijn Kaars die op doel schoot. Via het lichaam van Ruud Swinkels belandde de bal op het aluminium.

In de slotfase probeerde FC Eindhoven de druk op te voeren op de defensie van FC Volendam. Tweemaal via Mawouna Amevor en een keer via invaller Joey Sleegers probeerden de Blauw-Witten de aansluitingstreffer te maken. Helaas troffen deze pogingen geen doel en bleef het bij 2-0.

Volgende week maandag vervolgt FC Eindhoven de Keuken Kampioen Divisie. In Eindhoven is FC Dordrecht te gast, de wedstrijd start om 18.45 uur.

FC Volendam – FC Eindhoven 2-0 (2-0): 26. Nick Doodeman 1-0, 36. Boy Deul 2-0 (strafschop). Scheidsrechter: Luca Cantineau. Gele kaart: Boy Deul, Marco Tol, Derry John Murkin (FC Volendam), Maarten Peijnenburg, Jort van der Sande, Mawouna Amevor, Jens van Son (FC Eindhoven).

FC Volendam: Bakker, M. Tol, Van de Ven (69. B. Plat), Murkin, A. Plat, Doodeman (90. Ben Sallam), Vlak (60. Antonucci), El Kadiri (69. Kaars), Mulattieri (83. James), Deul, Betti.

FC Eindhoven: Swinkels; Van Kleef, Biemans (46. Zé Pedro), Amevor, Bourdouxhe; Van Son, Pozo (62. Sleegers), Peijnenburg; De Keersmaecker (46. Jap Tjong), Van der Sande, Donkor.

Fotografie: Jeem Sportsphotography