Blauw-Witten ontvangen promotiekandidaat FC Volendam

Voorbeschouwing FC Eindhoven – FC Volendam

Vrijdagavond gaat het weer beginnen, dan staat speelronde 1 van een nieuw seizoen Keuken Kampioen Divisie op het programma. In het Jan Louwers Stadion is promotiekandidaat FC Volendam te gast. De wedstrijd staat onder leiding van scheidsrechter Dröge en vangt om 20.00 uur aan. De wedstrijd wordt live uitgezonden op ESPN. Tickets zijn alleen online verkrijgbaar, er is geen kassaverkoop!

In aanloop naar de seizoensopener werkte FC Eindhoven een voorbereiding van zeven weken af. De Blauw-Witten openden de voorbereiding met een gelijkspel tegen RKSV Nuenen (2-2), waarna overwinningen werden geboekt op RKVV Brabantia (1-3), Jong PSV (0-1) en VV UNA (4-1). De voorbereiding werd afgesloten met twee nederlagen tegen respectievelijk PSV (2-0) en Lierse Kempenzonen (0-2).

Deze zomer versterkten de Blauw-Witten zich al met Brian De Keersmaecker, Nigel Bertrams en Jasper Dahlhaus. Deze week voegden ook Koen Oostenbrink en Enrico Hernández zich bij de selectie. Daarnaast is het treffen met de Volendammers ook het officiële debuut van hoofdtrainer Rob Penders als Blauw-Witter.

De ploeg van Wim Jonk wist de voorbereiding ongeslagen te doorstaan, zo werd onder andere gewonnen van Eredivisionisten PEC Zwolle (0-2) en Heracles Almelo (2-1). FC Volendam geldt als een van de favorieten voor een promotieplek dit seizoen. Deze zomer streken onder andere Daryl van Mieghem (De Graafschap), Robert Muhren (SC Cambuur) en Damon Mirani (Almere City FC) neer in Volendam. Deze week werd Filip Stankovic daaraan toegevoegd, de doelman wordt gehuurd van Internazionale.

Met hoofdtrainer Rob Penders kijken we terug naar de voorbereiding en blikken we vooruit naar de eerste wedstrijd van de competitie aanstaande vrijdag tegen FC Volendam.

Bij FC Eindhoven zitten nieuwkomers Koen Oostenbrink en Enrico Hernández bij de wedstrijdselectie. De voltallige selectie ziet er als volgt uit:

Bertrams, Amevor, Peijnenburg, Bogaers, Van Son, Dahlhaus, Sleegers, Van Rosmalen, Borgmans, De Keersmaecker, Vermeulen, Oostenbrink, Huybers, De Meij, Van Casand, Van den Bos, Odunze, Azzagari en Hernández.