Blauw-Witten slepen punt uit het vuur in Almere!

FC Eindhoven pakt punt tegen Almere City FC!FC Eindhoven pakt punt tegen Almere City FC!

De mannen van Ernie Brandts reisden vrijdagavond af naar het koude Almere. In een wedstrijd zonder doelpunten, wisten de Blauw-Witten een punt uit het vuur te slepen!

Bij FC Eindhoven ontbrak Joey Sleegers in de basis door een blessure. Ook Mawouna Amevor was afwezig, de verdediger zit een uitsluiting van een wedstrijd uit. Vergeleken met afgelopen week startten Jort van der Sande en Valentino Vermeulen in de basis als vervangers.

De eerste mogelijkheid van de wedstrijd was voor Jens van Son. De middenvelder nam het doel van Almere onder schot maar doelman Michael Woud pakte de bal makkelijk. Aan de andere kant kreeg ook Almere City FC al snel een kans. Thomas Verheydt kreeg de bal met een gelukje voor zijn voeten, kapte Valentino Vermeulen uit en schoot de bal op Ruud Swinkels.

Na iets meer dan twintig minuten spelen loste Xian Emmers een schot op het Eindhovense doel, Swinkels keek de bal over het doel. Daarna was er in de eerste helft niets te beleven voor beide doelen en zo gingen de ploegen met de brilstand aan de thee.

Ook in de tweede helft wisten beide ploegen geen grote mogelijkheden te creëren. FC Eindhoven hield Almere City FC goed van het eigen doel af en probeerde via snelle uitbraken gevaarlijk te worden. Zo leverden voorzetten van Brian De Keersmeacker en Lorenzo van Kleef niets op. Een voorzet van Jason Bourdouxhe bood Jort van der Sande wel een kans. De spits kopte naar de verre hoek waar doelman Woud de bal kon pakken.

Almere City FC drukte de Blauw-Witten in de slotfase verder naar achteren en werd daarna gevaarlijk. Een schot van Thomas Verheydt werd door Ruud Swinkels knap uit de hoek gepakt.

Ondanks dat Almere City FC de druk richting het doel van Swinkels in de slotfase flink opvoerde, wisten de Blauw-Witten stand te houden en nemen zij een punt mee terug naar Eindhoven. Volgende week staat het uitduel met Excelsior op het programma. Deze wedstrijd begint om 20:00 uur.

Almere City FC – FC Eindhoven 0-0 (0-0) Scheidsrechter: Laurns Gerrets. Gele kaart: Tim Receveur, Xian Emmers (Almere City FC), Brian De Keersmaecker (FC Eindhoven).

Almere City FC: Woud, Balker (29. Hammouti), Helstrup, Receveur (65. Tunga), Koolwijk, Verheydt, Sorensen (65. Bouyaghlafen), Lesquoy, Mirani, Emmers (79. Gauna), Kaandorp (79. Margaritha).

FC Eindhoven: Swinkels; Van Kleef, Peijnenburg, Vermeulen, Bourdouxhe; Van Son, Pozo (90+1. Biemans), De Keersmaecker (86. Van Rosmalen); Botermans, Van der Sande, Donkor (65. Bogaers).

Fotografie: Jeem Sportsphotography