Blauw-Witten sluiten seizoen af tegen Jong FC Utrecht

Voorbeschouwing FC Eindhoven – Jong FC Utrecht

Nog één wedstrijd en dan zit het seizoen erop voor FC Eindhoven. De Blauw-Witten trapten het seizoen in augustus af tegen Jong FC Utrecht en sluiten het seizoen woensdagavond af tegen de Domstedelingen. De wedstrijd in het Jan Louwers Stadion begint om 20.00 uur en staat onder leiding van Rozendal. De wedstrijd is uiteraard live te volgen op Radio FCE op ons YouTube kanaal.

Vorige week stond de laatste uitwedstrijd van het seizoen op het programma. De Eindhovenaren gingen op bezoek bij Roda JC. In de eerste helft kwamen de Blauw-Witten op voorsprong door een doelpunt van Jort van der Sande. Helaas ging het na rust fout. Door doelpunten van Erik Falkenburg en Kees Luijckx bleven de punten in Limburg.

Ook Jong FC Utrecht wist niet te winnen vrijdag. De beloften gingen thuis met 1-3 onderuit tegen Almere City FC. In de rust keek de ploeg van Ab Plugboer tegen een 0-2 nederlaag aan door doelpunten van Daniël Breedijk en John Yeboah. Kort na rust deed Odysseus Velanas iets terug en zorgde voor de 1-2. Een kwartier voor tijd besliste Ilias Alhaft de wedstrijd en bepaalde de eindstand op 1-3. De Domstedelingen staan nu op een 18e plaats in de Keuken Kampioen Divisie met 34 punten, 5 punten minder dan FC Eindhoven.

FC Eindhoven stond in totaal 8 keer tegenover Jong FC Utrecht. De Blauw-Witten wonnen 5 keer, speelden 2 keer gelijk en verloren eenmaal. Vorig seizoen ging er een streep door het affiche vanwege corona. In het seizoen 2017-2018 boekte FC Eindhoven de grootste overwinning, toen werd het 5-2. Op het scorebord stonden toen de namen van Mart Lieder, Elton Kabangu en Tibeau Swinnen. Eerstgenoemde maakte een hattrick. De Utrechtse doelpunten werden gemaakt door Nick Venema.

Bij FC Eindhoven ontbreken Mawouna Amevor en Maarten Peijnenburg vanwege een uitsluiting. Flor van den Eynden, Brian De Keersmaecker en Jason Bourdouxhe voegen zich bij de geblesseerden. Jarno Janssen maakt zijn rentree in de wedstrijdselectie, verder debuteert Marco Overdevest in de selectie vanuit de FCE Randstad Academy.

De wedstrijdselectie: Swinkels, Biemans, Van Kleef, Pozo, Van der Sande, Sleegers, Van Rosmalen, Jonkerman, Botermans, Van Son, Van den Bos, Vermeulen, Van Casand, Donkor, João, Overdevest, Azzagari, Janssen, Borgmans, Seedorf, Dahlhaus.