Blauw-Witten trekken driepunter over de streep

Goede start tweede periode na 2-1 zege op TOP Oss

FC Eindhoven speelde zaterdagavond in het Jan Louwers Stadion tegen TOP Oss. De ploeg van trainer Rob Penders blijft na de 2-1 overwinning op de Ossenaren thuis ongeslagen. Jort van der Sande en Joey Sleegers maakten de Eindhovense doelpunten.

De Blauw-Witten speelden zonder aanvallers Enrico Hernández en Charles-Andreas Brym, die, in verband met hun optredens voor de nationale ploegen van El Salvador en Canada afwezig waren in de basis van Rob Penders. Jort van der Sande en Joey Sleegers vulden deze plekken in.

Al vroeg in de wedstrijd maakte Niels Fleuren een overtreding op Jort van der Sande. De vrije trap van Joey Sleegers kwam uiteindelijk bij Van der Sande terecht, die de bal langs doelman Norbert Alblas schoof. Na zeven minuten spelen stonden de Blauw-Witten voor met 1-0.

Pas een half uur na deze goal kwam er weer een grote kans. Jasper Dahlhaus onderschepte de bal en gaf na een een-tweetje met Barnábas Rácz de bal voor op Jort van der Sande. Via doelman Norbert Alblas viel de bal voor Van der Sande, die de rebound over het doel schoot.
Andere echte kansen bleven uit, waardoor de spelers met een 1-0 tussenstand de rust in gingen.

Na de rust was het een kwartier wachten op de eerste goede kans. Jasper Dahlhaus schoot vanaf een meter of twintig op doel. Met één hand wist de sluitpost van de bezoekers de bal tot corner te verwerken.

Niet lang na dit moment trok TOP Oss ten aanval. Justin Mathieu schoot de bal laag in de hoek voorbij Nigel Bertrams, waardoor het weer gelijk stond. FC Eindhoven probeerde snel te reageren op deze treffer. Joey Sleegers kreeg de bal op de vleugel van Collin Seedorf mee. De aanvaller gaf de bal hoog voor op Jort van der Sande. Zijn kopbal was snoeihard, maar ging recht op keeper Norbert Alblas af, die de bal pareerde. Ook Joey Sleegers kreeg een kans om de bal de goal in te koppen, maar hij zag zijn bal net naast de paal vliegen.

FC Eindhoven nam in minuut 79 opnieuw de leiding van de wedstrijd. Joey Sleegers zette zelf de aanval op de linker vleugel op. Na een een-tweetje met de centrumspits van de Blauw-Witten kon de Eindhovense nummer 10 de bal binnen schuiven. Met nog tien minuten op de klok stond FC Eindhoven met 2-1 voor.

Vijf minuten voor tijd kregen de Ossenaren nog een vrije trap. Nigel Bertrams wist het harde schot van de ingevallen Kay Tejan te keepen en de voorsprong veilig te houden. De Blauw-Witten wonnen in eigen huis met 2-1 van TOP Oss!

De volgende wedstrijd wordt gespeeld op vrijdag 15 oktober tegen De Graafschap, aanvang 20.00 uur. Het Jan Louwers Stadion zal vrijdag 22 oktober haar deuren weer openen voor de wedstrijd tegen Jong Ajax. Ook deze wedstrijd zal om 20:00 uur afgetrapt worden.

FC Eindhoven – TOP Oss 2-1 (1-0) 7. Jort van der Sande 1-0, 63. Justin Mathieu 1-1, 79. Joey Sleegers 2-1. Scheidsrechter Robin Gansner. Gele kaart: Niels Fleuren, Richonell Margaret, Jan Lammers, Justin Mathieu (TOP Oss), Valentino Vermeulen, Jarno Janssen, Barnabás Rácz (FC Eindhoven). Aantal toeschouwers: 2162.

FC Eindhoven: Bertrams; Vermeulen, Amevor, Peijnenburg, Seedorf (70. Bogaers); Van Son, De Keersmaeker (70. Van Rosmalen); Rácz, Dahlhaus (83. Janssen), Van der Sande (83. De Meij), Sleegers.

TOP Oss: Alblas; Fleuren, Lammers, Abdat (46. Van Eijma), David (89. Büttner); Margaret (57. Tejan), Van den Herik, Kaak, Mathieu; Dogan (57. Leidsman), Sanches

Fotografie: Jeem Sportsphotography