Blauw-Witten winnen bij D’n Brab

Op een gezellig druk Sportpark Strijp trapte FC Eindhoven om 19:00 af tegen Brabantia. De Blauw-Witten boekten een 1-3 zege op de stadsgenoot.

FC Eindhoven begon flitsend aan de wedstrijd. Al na 5 minuten lag de bal in het netje. Jort van der Sande kon vrij inkoppen uit een indraaiende vrije trap van Joey Sleegers, waardoor de vroege voorsprong een feit was. Enkele luttele minuten later was het weer raak. Ditmaal was Joey Sleegers niet de aangever, maar de afmaker. Na een slim steekballetje van Naoufal Azzagri, schoof de buitenspeler de bal in de onderhoek, waardoor na 8 minuten de voorsprong verdubbeld werd.

Een verdere uitbreiding van de score bleef echter uit in de eerste helft. Kansen waren er wel voor onder andere Jort van der Sande en Joey Sleegers, maar toch was het Brabantia wat de aansluitingstreffer maken. Luuk de Roos wist na een half uur spelen vanuit een indraaiende vrije trap de bal prachtig in de kruising te werken.

In het laatste kwartier van de eerste helft had FC Eindhoven nog wat kansen om de voorsprong andermaal uit te breiden. Jort van der Sande en Naoufal Azzagari namen het Rood-Blauwe doel onder vuur, maar een doelpunt bleef uit.

In de rust voerde Rob Penders drie wissels toe. Valentino Vermeulen, Jason Bourdouxhe en Pieter Bogaers kwamen in het veld voor Mawouna Amevor, Naoufal Azzagari en testspeler Arif Akbas. De eerste kans van de tweede helft was voor Joey Sleegers, die met een schot vanaf randje zestien op zoek ging naar zijn tweede van de avond. Zijn inzet krulde echter net naast het doel.

Na enkele kansjes over en weer, voerde Penders maar liefst zeven wissels toe op het uur. TJ Odunze, David Janssen, Jarno Janssen, Jordy Huybers, Dave de Meij, Alex Smeins en Naoufal Azzagari kwamen in het veld voor Nigel Bertrams, Jens van Son, Joey Sleegers, Maarten Peijnenburg, Jort van der Sande, Mitchel van Rosmalen en Miano van den Bos.

Twintig minuten voor tijd wist FC Eindhoven de score wél uit te breiden. Na een passje van Pieter Bogaers kapte Naoufal Azzagari zijn tegenstander uit en schoot hij de bal tegen de touwen voor de 1-3.

5 minuten voor tijd had Jordy Huybers nog de grootste kans van het slotstuk. De jonge middenvelder kreeg de bal plotseling voor de voeten, maar zijn inzet van dichtbij werd gepareerd door de doelman van Brabantia.

Zo boekte FC Eindhoven haar eerste zege van de oefencampagne. Aanstaande zaterdag staat de volgende pot op het programma. Dan is op De Herdgang Jong PSV de tegenstander. Deze wedstrijd is helaas besloten.

Brabantia – FC Eindhoven 1-3 (1-2) 5. Jort van der Sande 0-1, 8. Joey Sleegers 0-2, 30. De Roos 1-2, 70. Naoufal Azzagari 1-3

FC Eindhoven: Bertrams (60. Odunze); Van den Bos (60. D. Janssen), Amevor (46. Vermeulen), Peijnenburg (60. J. Janssen), Akbas (46. Bogaers((77. Akbas)); Van Son (60. Smeins), Van Rosmalen (60. Huybers) De Keersmaecker (80. Van Rosmalen); Azzagari (46. Bourdouxhe), Van der Sande (60. De Meij), Sleegers (60. Azzagari).