Blauwwitten trekken naar de Hofstad

Voorbeschouwing ADO Den Haag – FC Eindhoven

De eerste wedstrijd in de halve finale van de Play-Offs staat dinsdagavond om 20:00 uur op het programma. De Blauwwitten reizen af naar Den Haag voor de wedstrijd tegen ADO. Het duel staat onder leiding van scheidsrechter Kamphuis, die ook kan beschikken over een VAR die in ronde twee zijn intrede maakt. De mannen van Rob Penders worden in Den Haag gesteund door ruim 300 Blauwwitters in het uitvak!

Zaterdag staat de thuiswedstrijd met de Hagenezen op het programma. Dan wordt er om 16:30 uur afgetrapt in het Jan Louwers Stadion. Alles over de ticketverkoop lees je hier! Wil je hiervoor direct tickets bestellen? Klik dan op de onderstaande button.

Afgelopen vrijdag wist de ploeg van Rob Penders af te rekenen met De Graafschap. Nadat het heenduel in 1-1 was geëindigd hadden de Blauwwitten genoeg aan een 3-1 overwinning in het Jan Louwers Stadion. De start van dit duel was enerverend want na 24 minuten spelen stond de eindstand al op het scorebord. “Dit is wat je wilt natuurlijk, helemaal in een Play-Off wedstrijd”, zegt Nigel Bertrams over de start. FC Eindhoven staat dit jaar bekend om het goed beginnen van duels. Bertrams geeft aan: “Het is fijn als je zo effectief bent in het begin van de wedstrijd, helemaal in de Play-Offs.” De Graafschap kreeg na de 3-1 meer de overhand maar de Eindhovense keeper wist met een aantal prachtige reddingen de overwinning mede over de streep te trekken.

FC Eindhoven treft dinsdagavond in het Cars Jeans Stadion ADO Den Haag. De ploeg van Giovanni Franken eindigde dit seizoen als 4e in de Keuken Kampioen Divisie en schakelde in de eerste ronde van de Play-Offs NAC Breda uit. De Hagenezen wonnen twee keer met 2-1 van de ploeg uit Breda.

Bertrams verwacht dat het een moeilijke wedstrijd gaat worden: “ADO heeft gewoon een hele goede ploeg die ondanks zes punten aftrek vierde is geworden.” Eerder dit seizoen werd het duel in Den Haag 4-2 voor de Groen-Gelen en in Eindhoven werd het 1-1. “Wij hebben een heel ander team dan op het begin van het seizoen dus hebben niet teruggekeken naar die wedstrijd”, geeft Bertrams aan. De wedstrijd in Eindhoven ging destijds over de periodetitel die FCE moest afstaan aan FC Emmen. De Eindhovenaren hadden het lastig met ADO en kwam pas laat op gelijke hoogte door Joey Sleegers. FC Eindhoven verloor dit kalenderjaar pas twee duels in alle competities (W13, G5), het gedeeld laagste aantal van alle Nederlands betaald voetbalclubs na de winterstop (FC Emmen ook 2).

ADO Den Haag en FC Eindhoven kwamen elkaar één keer eerder tegen in de Play-Offs om promotie/degradatie: in de groepsfase in 1998 eindigden beide onderlinge duels gelijk. Het werd 0-0 in Den Haag en 2-2 in Eindhoven. Met ADO Den Haag treft FCE voor het eerst in de clubgeschiedenis een tegenstander voor de tweede keer in de Play-Offs.

Ben jij volgend seizoen ook Blauwwitter? Bestel je seizoenkaart 22-23 voor de eerstvolgende thuiswedstrijd in de Play-Offs en krijg er die wedstrijd gratis bij! Klik hier voor meer informatie.

Bekijk hieronder het gehele interview met Nigel Bertrams!