Brabants onderonsje op de zaterdagavond!

Blauw-Witten tegen TOP Oss

Na de nederlaag in Kerkrade tegen Roda JC, nemen de Blauw-Witten het zaterdagavond op tegen TOP Oss. Samen met trainer Rob Penders blikken we vooruit op dit Brabantse onderonsje.

Afgelopen vrijdag ging FC Eindhoven met 2-0 onderuit in Kerkrade tegen Roda JC. De Blauw-Witten stonden vanaf het begin onder druk van de Geel-Zwarten, wat in de 55e minuut ook de openingstreffer opleverde via Benjamin Bouchouari. Enkele minuten later werd de eindstand bepaald, toen Patrick Pflücke de score verdubbelde.

Het treffen met TOP Oss stond vorig seizoen niet per se garant voor spektakel. Dankzij een 0-1 uitoverwinning en een 0-0 gelijkspel in eigen huis, wisten de Blauw-Witten wel vier punten te pakken tegen de Ossenaren. Het winnende doelpunt uit het duel in Oss werd gemaakt door Jort van der Sande, die dit seizoen in zes wedstrijden alweer drie keer het net wist te vinden. In de twee duels die het seizoen daarvoor afgewerkt werden, wisten beide ploegen dan weer wel acht keer het net te vinden.

Tegenstander TOP Oss beleefde een goede start van de competitie, waarna het qua resultaten bergafwaarts ging. In de eerste 4 wedstrijden werd er gewonnen van Excelsior, VVV en FC Dordrecht, maar sindsdien werd er slechts één punt gepakt. Dat was in eigen huis tegen ADO Den Haag. Vorige week verloor TOP Oss in eigen huis met 0-3 van De Graafschap. Volgens trainer Rob Penders vertekenen de uitslagen de kwaliteit van de ploeg. Volgens de oefenmeester is het een ploeg die goed georganiseerd speelt, vanuit een compacte laatste linie. Hij zag een ploeg die ondanks de nederlagen wel altijd goed in de wedstrijden bleef, waar ze alleen zelf de kansen niet benutten. In de omschakeling is de ploeg gevaarlijk met snelle en handige buitenspelers, aldus Rob Penders.

De wedstrijd tegen TOP Oss is tevens de eerste van de tweede periode in de Keuken Kampioen Divisie. Deze periode eindigt op 10 december, wanneer Telstar in eigen huis de tegenstander is. Voor Rob Penders is het doel voor deze periode hetzelfde als in de eerste periode. Samen met de spelers was het doel gesteld om 15 punten te behalen, wat net niet gelukt was. Penders wil met FC Eindhoven een goede middenmoter zijn, wat de ploeg ook deze periode weer moet laten zien. Of de ploeg dan uiteindelijk meedoet om te prijzen, wordt in de laatste wedstrijden bekeken.

FC Eindhoven zal het zaterdagavond zonder Charles-Andreas Brym en Enrico Hernández moeten doen. Charles-Andreas Beide spelers zijn geselecteerd voor respectievelijk de nationale ploegen van Canada en El Salvador. In de nacht van donderdag op vrijdag kwamen beide heren al in actie. Charles-Andreas Brym viel vlak voor tijd in bij de Canadezen. Zij speelden met 1-1 gelijk in en tegen Mexico. Enrico Hérnandez speelde ruim een uur mee bij El Salvador. Hernández kroonde zichzelf in de 37e minuut tot matchwinner, door het enige doelpunt van de wedstrijd te scoren.

De wedstrijd tegen TOP Oss begint zaterdagavond om 21:00 in het eigen Jan Louwers Stadion. Voorafgaand aan de wedstrijd nemen we als club afscheid van oud-spelers die deze zomer vertrokken zijn. Daarnaast worden in de rust alle teams uit de FCE Randstad Academy voorgesteld aan het Eindhovense publiek. Kaarten zijn nog beschikbaar in onze online ticketshop. Klik hier om direct jouw kaartje te bestellen!

Ook de verkoop voor de uitwedstrijd tegen De Graafschap is begonnen. Voor de busreis naar Doetinchem kun je vanaf nu online je kaartje bestellen. In de rust van de thuiswedstrijd tegen TOP Oss is er ook de mogelijkheid om je kaartje te kopen in Café 1909.