Brandts: “Gebruik maken van hun zwakke punten”

Voorbeschouwing FC Eindhoven – De Graafschap

Op zondagmiddag speelt FC Eindhoven de veertiende wedstrijd van het seizoen. In Eindhoven komt De Graafschap op bezoek. De wedstrijd staat onder leiding van Edgar Bijl en begint om 12:15 uur.

In aanloop naar het duel tegen de Superboeren verloor FC Eindhoven een aantrekkelijk duel van NAC Breda. Nadat de Blauw-Witten in de eerste minuut al op voorsprong kwamen via Brian de Keersmaecker, wist NAC nog voor rust op 2-1 te komen. In de tweede helft ging FC Eindhoven op zoek naar de gelijkmaker, die er uiteindelijk ook kwam via Jacky Donkor. Deze stand kon echter niet vastgehouden worden. Een kwartier voor tijd pakte NAC de leiding door de 2-3 binnen te schieten. Tien minuten voor het einde werd de eindstand op 2-4 bepaald via Mario Bilate, die een dubieuze strafschop feilloos binnenschoot. Ernie Brandts: “Jammer dat we deze wedstrijd niet met een beter resultaat afgesloten hebben. We hadden ons goed voorbereid op de wedstrijd, we speelden goed en hadden een aantal goede mogelijkheden om te scoren. Zij hebben gewacht op de kansen die er zouden komen en hebben daar uiteindelijk goed gebruik van gemaakt. Dat is zonde, aangezien we onszelf daarin wel tekort deden.”

Zondag een nieuwe kans tegen een sterke tegenstander. De Graafschap is de huidige nummer drie van de Keuken Kampioen Divisie en traditioneel een lastige tegenstander voor onze Blauw-Witten. De laatste overwinning op De Superboeren dateert van 13 januari 2017, toen er met 2-1 gewonnen werd in eigen huis. Ernie Brandts: “De Graafschap is een ploeg met een sterke selectie met veel ervaren spelers. Met Ralf Seuntjens hebben ze een echte afmaker in de gelederen en daar omheen een stel goede voetballers. Maar zij hebben natuurlijk ook hun zwakke punten, waar wij gebruik van moeten maken.”

Vorig seizoen eindigde het duel tussen FC Eindhoven en De Graafschap in een gelijkspel. Rigino Cicilia scoorde de openingstreffer voor de Eindhovenaren. De Superboeren kwamen tien minuten voor tijd langszij na een eigen doelpunt van Jarno Janssen.

Morgen mist FC Eindhoven sterkhouder Mawouna Amevor vanwege een schorsing na zijn vijfde gele kaart. Joey Sleegers is er wel weer bij. De rappe buitenspeler trainde weer met de groep mee en trainer Brandts kan weer een beroep op hem doen in de wedstrijd: “Hij is weer terug en als het enigszins kan gaan we gebruik maken van zijn kwaliteiten. Het wordt een klein puzzelstukje maar het is als trainer wel fijn om meer keuzes te hebben. De ziekenboeg wordt zo langzamerhand steeds leger, waardoor we meer keus hebben. Dat is ook voor de concurrentiestrijd onderling goed.”

De wedstrijdselectie: Swinkels, Biemans, Peijnenburg, Van Kleef, Pozo, Van der Sande, Sleegers, Jonkerman, Van den Eynden, Botermans, Van Son, De Keersmaecker, Jap Tjong, Vermeulen, Donkor, Joao, Bogaers, Van Rosmalen, Borgmans, Bourdouxhe.

Interview met Brian de Keersmaecker over de vorige wedstrijden, de komende wedstrijd en over op jezelf wonen in Eindhoven.