De Graafschap nipt te sterk voor FC Eindhoven

Prima voetballend FC Eindhoven verliest met 1-0

Op een zonnige Wageningse Berg trapte FC Eindhoven het seizoen af met een besloten oefenwedstrijd tegen De Graafschap. De wedstrijd tegen De Graafschap was de eerste wedstrijd in een reeks in aanloop naar de competitiestart. Een strafschop van Ralf Seuntjens besliste de wedstrijd, het werd 1-0 voor de Doetinchemmers.

Na een felle openingsfase was de eerste kans voor onze Blauw-Witten. Na acht minuten kopte Mawouna Amevor over nadat Joey Sleegers de bal vanaf rechts opnieuw voorgaf na een afgeslagen corner. Het eerste kwartier hield FC Eindhoven het initiatief in de wedstrijd, maar leverde meerdere kansen geen doelpunt op. De grootste kans voor de Eindhovenaren kwam van proefspeler Dico Jap Tjong. De middenvelder zag zijn inzet uit de bovenhoek gehaald worden door De Graafschap keeper Rody De Boer.

Beide ploegen hielden elkaar goed in evenwicht in een boeiende eerste helft. Na enkele kansen over en weer was het De Graafschap dat op voorsprong kwam. Zé Pedro kwam te laat met een sliding op Julian Lelieveld, waardoor de Superboeren een strafschop kregen. Ralf Seuntjens benutte dit buitenkansje en bepaalde in de 43e minuut de stand op 1-0 voor de Doetinchemmers.

FC Eindhoven startte de tweede helft met een compleet nieuw elftal, de elf van De Graafschap bleven na de pauze nog ongewijzigd. De tweede helft was minder kansrijk dan de eerste 45 minuten. Ex-FC Eindhoven speler Branco van den Boomen nam het Eindhovense doel van binnen het zestienmetergebied onder vuur maar kwam niet tot scoren, doelman Youri Roulaux stond in de weg.

De stand bleef 1-0 in het voordeel van De Graafschap na negentig minuten spelen op De Wageningse Berg. Maandag treft FC Eindhoven de volgende tegenstander in de voorbereiding. Dan gaan de Blauw-Witten op bezoek bij Roda JC in Kerkrade. Dit duel is niet toegankelijk voor supporters van FC Eindhoven.

De Graafschap – FC Eindhoven 1-0 (1-0): 43. Ralf Seuntjens (strafschop) 1-0. Gele kaart: Mohamed Hamdaoui (De Graafschap), Maarten Peijnenburg (FC Eindhoven).

De Graafschap: De Boer; Lelieveld, Van Huizen, Van de Pavert, Tutuarima; Lieftink, Van den Boomen, Schuurman; Blummel (52. Van Mieghem), Seuntjens en Verbeek (52. Hamdaoui).

FC Eindhoven: Swinkels (46. Roulaux); Zé Pedro (46. Bogaers), Biemans (46. Peijnenburg), Amevor (46. Van Den Eynden), Vermeulen (46. Huybers); Pozo (46. Boonstoppel), Van Son (46. Vermeer), Jap Tjong (46. Van Kleef); Sleegers (46. De Rooij), Van der Sande (46. Botermans), Joao (46. Van Rosmalen).

Fotografie: Jeem Sportsphotography