”De jubileumwedstrijd afsluiten met drie punten”

Interview met Rigino Cicilia

In de laatste wedstrijden was Rigino Cicilia met zijn doelpunten erg belangrijk voor de ploeg van Ernie Brandts. Samen kijken we terug op de wedstrijd tegen Excelsior en blikken we vooruit op de jubileumwedstrijd tegen MVV Maastricht.

Het duel van afgelopen vrijdag tegen Excelsior was een spektakelstuk, in een wedstrijd met negen doelpunten trokken de Blauw-Witten uiteindelijk aan het kortste eind. ‘’Het was een hele bizarre wedstrijd. We kwamen vroeg op een 0-1 voorsprong, uit bij Excelsior gebeurd dat niet heel vaak. Dus dat was eigenlijk een lekker begin. Dan is het heel jammer dat het al snel weer gelijk stond. Uiteindelijk scoren we vier doelpunten tegen een ploeg die heel graag wil promoveren dit jaar, als je dan met 5-4 verliest is dat toch wel erg zuur.”

”Ik denk over de hele wedstrijd gezien hadden wij meer verdiend dan deze nederlaag. Ik vond niet dat wij onder deden voor Excelsior, ik denk zelfs dat wij met vlagen de betere ploeg waren. Dan is het heel jammer dat we geen resultaat hebben kunnen behalen.’’

In de wedstrijd tegen Jong AZ scoorde Rigino Cicilia zijn eerste twee doelpunten van het seizoen en ook tegen Excelsior was de spits tweemaal trefzeker. ‘’Als spits zijnde is het natuurlijk fantastisch als je scoort. Wat betreft de doelpunten voel ik me goed, maar het draait natuurlijk om de resultaten. Tegen Jong AZ pakten we de drie punten en dan ben ik super blij. Afgelopen weekend tegen Excelsior is het wel leuk, maar ik heb toch liever de drie punten.”

De spits heeft even op zijn eerste doelpunten van het seizoen moeten wachten, maar nu staat de teller alweer op vier doelpunten. ‘’Het is zeker een opluchting dat de doelpunten nu gevallen zijn. Ik ben blij dat ik nu mijn eerste doelpunten van het seizoen gescoord heb en ik hoop dat ik deze lijn nu kan doortrekken. Ik blijf gewoon keihard werken. Zo hoop ik dat ik doelpunten kan maken voor de ploeg om de jongens te helpen natuurlijk. Doelpunten geven een boost en vertrouwen, dat geldt voor het hele team.”

De laatste wedstrijden weten Rigino Cicilia en Kaj de Rooij elkaar goed te vinden en daar is ook de spits enthousiast over: ‘’Ja zeker weten, Kaj is in mijn ogen een fantastische speler en hij heeft heel veel potentie. Ik ben blij dat we samen spelen en dat we elkaar ook in de wedstrijd zo goed kunnen vinden.’’

Vrijdagavond speelt FC Eindhoven tegen MVV Maastricht, Rigino Cicilia over deze wedstrijd: ‘’Elke wedstrijd kan weer een spannende wedstrijd worden. Tot het eindsignaal moeten we weer alles geven. We zijn nog ongeslagen in het Jan Louwers Stadion en dat willen we graag zo houden. Het zou mooi zijn als we de jubileumwedstrijd af kunnen sluiten met drie punten!’’