Doelpunt in blessuretijd bezorgt FC Eindhoven drie punten!

Pieter Bogaers scoort de winnende voor FC Eindhoven

Op zondagmiddag speelde FC Eindhoven een thuiswedstrijd tegen De Graafschap uit Doetinchem. De Blauw-Witten uit Eindhoven wonnen met 3-2. Pieter Bogaers schoot de 3-2 in blessuretijd binnen, de andere Eindhovense doelpunten kwamen op naam van Jacky Donkor en Maarten Peijnenburg.

Bij FC Eindhoven was Mawouna Amevor afwezig vanwege een schorsing, in het centrum van de verdediging was Bart Biemans zijn vervanger. Verder liet Ernie Brandts zijn basisopstelling ongewijzigd ten opzichte van vorige week.

De Blauw-Witten keken al snel tegen een achterstand aan, Elmo Lieftink kopte na zeven minuten raak. De assist kwam op naam van Daryl van Mieghem. Daarna kwam FC Eindhoven beter in de wedstrijd en kreeg de ploeg van Ernie Brandts ook kansen. Na iets meer dan een kwartier spelen had Lorenzo van Kleef een goede steekpass in huis en gaf Hugo Botermans de mogelijkheid om te schieten. Het schot van de aanvaller ging rakelings voorlangs. Niet veel later scoorde FC Eindhoven wel de 1-1. Een voorzet van Jacky Donkor werd door niemand aangeraakt en viel in de verre hoek binnen!

Vervolgens was het spel meer in evenwicht en gebeurde er minder voor beide doelen. De ruststand was dan ook 1-1. Na de pauze bleef Hugo Botermans in de kleedkamer achter, Joey Sleegers kwam voor hem in de ploeg.

FC Eindhoven kwam goed uit de kleedkamer en ging op zoek naar de voorsprong. Na een vrije trap op de achterlijn werden de Blauw-Witten voor het eerst gevaarlijk in de tweede helft. Een afvallende bal werd door Jacky Donkor op doel geschoten, Jonathan Opoku werkte de bal knap weg uit de doelmond. Niet veel later kwam FC Eindhoven op voorsprong! Een hoekschop van Jens van Son werd verlengd door Jort van der Sande, daarna kopte Maarten Peijnenburg raak, 2-1!

In minuut 68 kwam de ploeg van Ernie Brandts weer gevaarlijk voor het doel. Via Jacky Donkor kwam de bal terecht bij Jort van der Sande, die vanaf randje zestien de bal net naast krulde. Even daarna kopte de spits een bal over na een goede voorzet van Joey Sleegers.

Een kwartier voor tijd liet ook De Graafschap van zich horen. Een schot van Joey Konings werd net naast de kruising geschoten. Daarna werd het 2-2. Uit een hoekschop kopte Jasper van Heertum de bal tegen de touwen. Ruud Swinkels voorkwam daarna de 2-3 met een knappe redding na een inzet van dichtbij van Daryl van Mieghem.

In de blessure tijd kwam FC Eindhoven weer op voorsprong! Invaller Alef João legde de bal af op Pieter Bogaers die onberispelijk de 3-2 binnenschoot! De punten bleven hierdoor in Eindhoven!

Volgende week reizen de Blauw-Witten af naar Amsterdam. Dan gaat FC Eindhoven op bezoek bij Jong Ajax op maandag, de aftrap is om 18.45 uur.

FC Eindhoven – De Graafschap 3-2 (1-1): 7. Elmo Lieftink 1-0, 18. Jacky Donkor 1-1, 58. Maarten Peijnenburg 2-1, 84. Jasper van Heertum 2-2, 90+4. Pieter Bogaers 3-2. Scheidsrechter: Edgar Bijl. Gele kaart: Bart Biemans, Jason Bourdouxhe, Jacky Donkor (FC Eindhoven), Mohamed Hamdaoui (De Graafschap).

FC Eindhoven: Swinkels; Van Kleef, Biemans, Peijnenburg, Bourdouxhe; Van Son, Pozo (77. Van Rosmalen), De Keersmaecker; Botermans (46. Sleegers), Van der Sande (89. Joao), Donkor (77. Bogaers).
De Graafschap: Van den Dam, Lelieveld (60. Van Heertum), Van de Pavert, Lieftink, Schuurman (60. Dekker), Seuntjens, Van Mieghem, Opoku, Van Huizen (70. Konings), Baas, Hamdaoui (46. Verbeek).

Fotografie: Jeem Sportsphotography