Ernie Brandts: ”Gebrand op de overwinning”

Voorbeschouwing FC Eindhoven – Jong PSV

Vrijdagavond staat de thuiswedstrijd tegen Jong PSV op het programma. In het Jan Louwers Stadion wordt om 20:00 uur gefloten voor aanvang van de wedstrijd door scheidsrechter Gerrets. De wedstrijd is live te volgen via Radio FCE op YouTube.

Op Tweede Paasdag speelde het elftal van trainer Ernie Brandts een uitwedstrijd tegen FC Dordrecht. Het werd een mooie middag voor de Blauw-Witten. De Eindhovenaren wisten met 1-5 te winnen van de Schapekoppen, waardoor er weer eens drie punten mee terug de bus in gingen. De Eindhovense doelpunten kwamen op naam van Jasper Dahlhaus, Mawouna Amevor, Hugo Botermans, Jort van der Sande en Maarten Peijnenburg. Door deze overwinning is er een einde gekomen aan de lange periode zonder overwinning. Trainer Ernie Brandts over deze overwinning: ”Wekenlang hadden we moeite met scoren en maandag scoorden we er ineens vijf, daardoor valt er wel een last van onze schouders af.”

Een van de uitblinkers in de eerste helft aan de kant van FC Eindhoven was Jasper Dahlhaus, huurling van Willem II. Met dreigende acties vormde hij een groot gevaar voor de Dordtse defensie. In de negende minuut werd zijn goede spel beloond met zijn allereerste profdoelpunt. Ernie Brandts over de jonge huurling: ”Voor Jasper is het wel even wennen geweest, maar hij heeft zich inmiddels goed aangepast. Als hij deze stijgende lijn doorzet mogen we nog mooie dingen van hem verwachten dit seizoen.”

Vrijdagavond staat er dus een thuiswedstrijd tegen Jong PSV op het programma. De ploeg van trainer Peter Uneken verkeert in goede vorm, de Eindhovenaren zijn namelijk koploper van de vierde periode. In de vier wedstrijden die er tot nu toe zijn gespeeld werden tien punten verzameld. Ernie Brandts over het beloftenelftal: ”Het is een goed team, dat erg goed in vorm is. Ze staan niet voor niets bovenaan in de vierde periode. Wedstrijden tegen PSV hebben altijd iets speciaals, ook door mijn lange verleden bij die club.” Voor Brandts is deze ‘mini-Lichtstadderby’ echter niet minder belangrijk: ”We zullen gebrand zijn op de overwinning!”

Eerder dit seizoen wisten de Blauw-Witten op bezoek bij Jong PSV te winnen. Op Sportpark De Herdgang waren de Blauw-Witten met 1-2 te sterk. Doelpuntenmakers aan de kant van FC Eindhoven waren Kaj de Rooij en Jort van der Sande.

De laatste keer dat FC Eindhoven wist te winnen van Jong PSV in eigen stadion dateert van 18 december 2015. In het Jan Louwers Stadion wisten de Blauw-Witten de stadsgenoten met 2-0 te verslaan. Doelpuntenmakers toentertijd waren Jinty Caenepeel en Anthony van den Hurk.

Bij FC Eindhoven keren opnieuw een aantal spelers terug in de selectie, zo sluiten Iker Pozo, Joey Sleegers en Brian De Keersmaecker weer aan bij de wedstrijdselectie.

Wedstrijdselectie: Swinkels, Amevor, Biemans, Peijnenburg, Van Kleef, Pozo, Van der Sande, Sleegers, Vancamp, Jonkerman, Botermans, Van Son, De Keersmaecker, Jap Tjong, Donkor, Bogaers, Azzagari, Van Rosmalen, Borgmans, Bourdouxhe, Seedorf, Dahlhaus.