Ernie Brandts: ”Het kwartje moet onze kant op vallen”

Voorbeschouwing FC Eindhoven – Almere City FC

Vrijdagmiddag staat het duel FC Eindhoven – Almere City FC op het programma. Om 16:30 uur (!) zal scheidsrechter Blank fluiten voor aanvang van de wedstrijd. De wedstrijd is live te zien op ESPN.

In de vorige speelronde namen de Blauw-Witten het op tegen De Graafschap. In Doetinchem verdedigde het team van trainer Ernie Brandts negentig minuten lang gedisciplineerd, maar dit bleek niet voldoende. In de blessuretijd was het invaller Melvin Platje die alsnog de 1-0 wist te scoren, waardoor de Eindhovenaren zonder een resultaat terug naar Eindhoven gingen. Trainer Ernie Brandts over deze nederlaag: ”We verliezen de laatste weken vaak met één doelpunt verschil. We spelen gewoon goed, maar het valt momenteel gewoon net niet onze kant op allemaal.”

Vrijdagmiddag staat de laatste wedstrijd van periode 3 op het programma. In het eigen Jan Louwers Stadion gaan de Blauw-Witten het opnemen tegen Almere City FC. De ploeg van interim-trainer Jeroen Rijsdijk komt uit een lastige periode. Voor de winterstop waren er louter positieve resultaten, maar dit keerde volledig na de winterstop. Van de laatste zes wedstrijden werden er maar liefst vier verloren en tot overmaat van ramp besloot Almere City FC recent ook trainer Ole Tobiasen te ontslaan. Trainer Ernie Brandts over aankomende wedstrijd: ”We hebben afgelopen weken weinig tegendoelpunten gekregen, maar scoren zelf ook te weinig. Als het kwartje nu eens onze kant op valt en we onze kansen benutten kunnen we een goed resultaat boeken.”

Eerder dit seizoen wisten de twee ploegen elkaar al in evenwicht te houden. In het Yanmar Stadion wisten beide ploegen het net niet te vinden, waardoor er na negentig minuten een 0-0 eindstand op het scorebord stond. Ernie Brandts over deze wedstrijd: ”Beide teams hebben heel weinig kansen gehad, dus dit was toen ook een terechte afspiegeling van het veldspel.”

De laatste keer dat FC Eindhoven thuis wist te winnen van de ploeg uit Almere dateert van 20 april 2018. Mart Lieder werd die wedstrijd de grote held aan de kant van Eindhovenaren. Hij wist een hattrick te scoren, waardoor de Blauw-Witten met 3-2 wisten te winnen.

Voor Ruud Swinkels kan het een bijzondere wedstrijd worden in het Jan Louwers Stadion. Hij kan namelijk zijn 300e wedstrijd in de Keuken Kampioen Divisie spelen. De ervaren doelman speelde tot dusver 35 wedstrijden voor Willem II en 264 wedstrijden voor de Blauw-Witten op het tweede niveau in Nederland.

Bij de Blauw-Witten keren Zé Pedro, Lorenzo van Kleef, Brian De Keersmaecker en Jacky Donkor terug in de selectie.

Wedstrijdselectie: Swinkels, Amevor, Biemans, Zé Pedro, Peijnenburg, Van Kleef, Van der Sande, Jonkerman, Botermans, Van Son, De Keersmaecker, Vermeulen, Donkor, Joao, Bogaers, Azzagari, Van Rosmalen, Borgmans, Bourdouxhe, Dahlhaus.

Pieter Bogaers zette onlangs zijn handtekening onder zijn eerste profcontract. Wij spraken hem hierover, over zijn voetballoopbaan en aankomende wedstrijd tegen Almere City FC.