Ernie Brandts: ”MVV zit in een goede flow”

Voorbeschouwing MVV Maastricht – FC Eindhoven

Vrijdagavond gaat het elftal van Ernie Brandts op bezoek bij MVV Maastricht. In speelronde 31 van de Keuken Kampioen Divisie zal er om 20:00 uur worden afgetrapt in Stadion de Geusselt. De wedstrijd staat onder leiding van scheidsrechter Clay Ruperti.

In speelronde 30 speelden de Blauw-Witten een thuiswedstrijd tegen TOP Oss. In het Jan Louwers stadion wisten beide ploegen niet te scoren. In de eerste helft waren de kansen voor beide ploegen schaars en gebeurde er weinig. In de tweede helft kreeg FCE aan de hand van invaller Iker Pozo enkele kansen op het eerste doelpunt en de Ossenaren zagen een doelpunt van Dennis van der Heijden afgekeurd worden wegens buitenspel. Alle pogingen van beide ploegen bleken echter tevergeefs, waardoor na 90 minuten de brilstand op het scorebord stond. Ernie Brandts over deze wedstrijd: ”Terugkerende spelers zoals Iker Pozo hielpen ons die wedstrijd meer en meer naar ons toe te trekken. Eerder dit seizoen hebben we ook een hele goede fase gehad, maar toen hadden we ook een fittere groep. Nu missen we nog enkele spelers en scoren we erg lastig, waardoor we al een tijdje wachten op een overwinning.”

Een opvallende speler aan de kant van de Eindhovenaren was de jonge Mitchel van Rosmalen. Met zijn goede spel aan de bal en dreiging naar voren toe, kwam de middenvelder een aantal keer in scoringspositie, maar ook zijn doelpunt bleef uit. Trainer Ernie Brandts over de talentvolle middenvelder: ”Mitchel is ontzettend goed aan de bal, snel en beweeglijk. Hij leest het spelletje. In potentie is hij een hele goede speler.”

Morgenavond staat er een uitwedstrijd in Limburg op het programma. In Stadion de Geusselt wacht MVV Maastricht. De ploeg van trainer Darije Kalezic is de laatste weken goed in vorm en wist afgelopen week het hoog geklasseerde Almere City FC met 2-0 te verslaan. De Sterrendragers hebben van de laatste zes wedstrijden er maar liefst vijf weten te winnen. Trainer Ernie Brandts over de ploeg uit Limburg: ”Ze zitten in een hele goede flow. Ze hebben een goed team staan en met spelers als Sven Blummel en Jerome Deom hebben ze ook individuele kwaliteit in hun team.”

Eerder dit seizoen wisten de Eindhovenaren de Maastrichtenaren overtuigend te verslaan. In het Jan Louwers Stadion werd het 4-0 voor de Blauw-Witten. De doelpunten kwamen die avond van Iker Pozo, Pieter Bogaers, Jort van der Sande en Hugo Botermans. Trainer Ernie Brandts herinnert zich die wedstrijd nog maar al te goed: ”Die 4-0 was misschien wel een beetje teveel van het goede. De wedstrijd ging toen gelijk op, maar wij waren een stuk effectiever met onze kansen. Als het 4-0 wordt kun je niet zeggen dat je onterecht hebt gewonnen, maar deze uitslag gaf misschien een beetje een vertekend beeld van de wedstrijd. Ik verwacht wederom een spannende wedstrijd tegen MVV morgenavond.”

Bij de Eindhovenaren keren Lorenzo van Kleef en Jorn Vancamp terug in de wedstrijdselectie na een blessure. Voor de laatstgenoemde is het zes maanden geleden sinds zijn laatste selectie. Ook Mawouna Amevor keert weer terug, hij zat vorige week een uitsluiting uit.

Wedstrijdselectie: Swinkels, Amevor, Biemans, Zé Pedro, Peijnenburg, Van Kleef, Pozo, Van Der Sande, Vancamp, Jonkerman, Botermans, Van Son, Jap Tjong, Vermeulen, Donkor, João, Bogaers, Van Rosmalen, Borgmans, Bourdouxhe, Seedorf, Dahlhaus.