Ernie Brandts: ”Vancamp een jongen met scorend vermogen”

Voorbeschouwing FC Dordrecht – FC Eindhoven

Op tweede paasdag staat de tweede wedstrijd in vier dagen tijd op het programma voor de ploeg van Ernie Brandts. In het Riwal Hoogwerkers Stadion wordt om 14:30 uur afgetrapt. De wedstrijd staat onder leiding van Robin Gansner en is live te volgen via Radio FCE op YouTube.

Afgelopen vrijdag speelden de Blauw-Witten een uitwedstrijd in de meest zuidelijke provinciehoofdstad van Nederland: Maastricht. Tegen de plaatselijke voetbalclub wisten de Eindhovenaren geen resultaat te boeken, er werd met 2-0 verloren. Ondanks dat de ploeg van Ernie Brandts dreigend oogde in de openingsfase scoorden de Blauw-Witten niet. In de tweede helft waren er kleine kansen voor beide ploegen, maar het was de thuisploeg die met nog twintig minuten op de klok de openingstreffer scoorde. Invaller Koen Kostons schoot de bal met een volley langs doelman Ruud Swinkels. Vijf minuten later wist de thuisploeg de score te verdubbelen. Maarten Peijnenburg werkte Arne Naudts naar de grond en de penalty die hier uit volgde werd benut door diezelfde Naudts. Invaller Jorn Vancamp, die terugkeerde na langdurige afwezigheid, was hierna nog enkele keren dichtbij de aansluitingstreffer maar zijn pogingen werden gekeerd door doelman Mike Havekotte. Trainer Ernie Brandts over de verliespartij: ”We kregen twee doelpunten in korte tijd achter elkaar tegen. Toch vond ik dat we het betere van het spel hadden, alleen we scoren niet. Dan vallen twee doelpunten en is de wedstrijd gelopen.”

Twee dagen later staat er een nieuwe uitwedstrijd op het programma, dan treffen de Blauw-Witten FC Dordrecht. De ploeg van trainer Jan Zoutman wist afgelopen vrijdag een knappe uitzege te boeken bij De Graafschap. De Schapekoppen wisten het hoog geklasseerde De Graafschap overtuigend met 0-3 te verslaan. Trainer Ernie Brandts over de ploeg van collega Zoutman: ”Zeker tegen De Graafschap hebben ze het heel goed gedaan. Ze hebben een ploeg met goede afmakers zoals Bannis, Musaba en Agriofiotis.” Bij FCE keerde Jorn Vancamp vrijdag terug van zijn blessure, volgens Brandts kan hij het verschil maken: “Hij mag nog niet de volle 90 minuten spelen maar dat is een jongen met scorend vermogen.”

Eerder dit seizoen waren de Blauw-Witten in het Jan Louwers sterker dan de ploeg uit Dordrecht, het werd 5-1 voor FC Eindhoven. Doelpuntenmakers aan de kant van de Eindhovenaren waren Mawouna Amevor, Hugo Botermans, Brian de Keersmaecker, Jort van der Sande en Joey Sleegers.

De meest in het oog springende overwinning is toch wel de 8-1 overwinning op 22 maart 2019. Elton Kabangu scoorden toen een hattrick. De overige doelpunten werden gemaakt door Samy Bourard, Elisha Sam, Alvin Daniels, Collin Seedorf en Branco van den Boomen.

FC Eindhoven reist met nagenoeg de zelfde selectie af naar Dordrecht als de wedstrijd tegen MVV. Iker Pozo is niet van de partij, hij zit een uitsluiting uit na zijn vijfde gele kaart afgelopen vrijdag.

Wedstrijdselectie: Swinkels, Amevor, Biemans, Zé Pedro, Peijnenburg, Van Kleef, Van der Sande, Vancamp, Jonkerman, Botermans, Van Son, Jap Tjong, Donkor, João, Bogaers, Azzagari, Van Rosmalen, Borgmans, Bourdouxhe, Seedorf, Dahlhaus.