Ernie Brandts: ”We blijven kijken naar de positieve punten”

Voorbeschouwing Telstar – FC Eindhoven

Vrijdagavond staan de Blauw-Witten tegenover Telstar in het BUKO Stadion. Om 21:00 uur zal scheidsrechter Vos fluiten voor aanvang van de wedstrijd.

Vorige week vrijdag nam FC Eindhoven het op tegen NAC Breda. De Blauw-Witten begonnen in Breda sterk met een vroege goal van Brian De Keersmaecker in de derde minuut. In de achttiende minuut kwam NAC langszij dankzij een afstandsschot van jongeling Lewis Fiorini. Daarna kwamen de Blauw-Witten op achterstand. Routinier Lex Immers stond op de goede plek nadat doelman Ruud Swinkels een schot van oud-FC Eindhoven speler Kaj de Rooij keerde en kon hierdoor eenvoudig de 2-1 op het scorebord zetten. Ernie Brandts over de beginfase van de wedstrijd: ”We begonnen heel sterk en kwamen terecht op voorsprong. Jammer dat we dan door kleine foutjes op achterstand komen.” In de tweede helft probeerden de Blauw-Witten de gelijkmaker te forceren, maar dit leidde niet tot grote kansen, waardoor de stand na negentig minuten 2-1 was. Voor FC Eindhoven is dit de achtste wedstrijd op rij zonder zege. ”Dit is nu de zoveelste wedstrijd die we met één doelpunt verschil verliezen, dat is pijnlijk.” zegt trainer Brandts hierover.

Vrijdagavond staat er een cruciale wedstrijd op het programma in Velsen-Zuid. De ploeg van trainer Andries Jonker staat op een negende plaats met zes punten voorsprong op de Eindhovenaren. Telstar verkeert ook niet in al te beste vorm, de Witte Leeuwen hebben namelijk hun laatste vier wedstrijden ook niet winnend weten af te sluiten. Brandts kijkt positief vooruit: ”We blijven kijken naar de positieve punten van de laatste wedstrijden. De eerste overwinning na deze lange reeks komt steeds dichterbij!”

Telstar wist in zijn laatste wedstrijd niet te winnen van NAC Breda. Nadat de ploeg uit Breda deze week al met 2-1 wist te winnen van FC Eindhoven, wisten zij een paar dagen later met dezelfde uitslag van het veld te stappen tegen Telstar. ”Telstar is een ploeg die ook voor de eerste acht plekken wil strijden. Ze kunnen goed voetballen en hebben een goede selectie tot hun beschikking.” zegt Ernie Brandts over de ploeg van Andries Jonker.

In de eerdere ontmoeting dit seizoen wist Telstar te winnen van FC Eindhoven. Doelpunten van Hugo Botermans en Kaj de Rooij waren niet voldoende om de drie punten in het Jan Louwers Stadion te houden. Het werd uiteindelijk 2-3. De laatste overwinning voor de Blauw-Witten in Velsen-Zuid dateert alweer van 23 september 2016. FC Eindhoven wist overtuigend te winnen dankzij doelpunten van Braziliaan Alemão en Mart Lieder. De eindstand werd 1-4 in het voordeel van de Eindhovenaren.

Jacky Donkor keert terug in de wedstrijdselectie van de Blauw-Witten. Nieuwelingen Collin Seedorf en Jasper Dahlhaus zijn er morgen nog niet bij. Ernie Brandts zegt hierover het volgende: ”Collin komt terug van een langdurige blessure en moet nog een aantal tests binnen de club afleggen voordat hij weer minuten kan gaan maken. Jasper is sinds deze week mee gaan trainen na drie weken niet te hebben kunnen trainen.”

Wedstrijdselectie: Swinkels, Amevor, Biemans, Peijnenburg, Van Kleef, Van der Sande, Jonkerman, Botermans, De Meij, De Keersmaecker, Jap Tjong, Vermeulen, Donkor, Joao, Bogaers, Smeins, D. Janssen, Van Rosmalen, Borgmans, Bourdouxhe.

Jasper Dahlhaus kwam deze winter over van Willem II. Na twee weken in thuisquarantaine beleefde hij afgelopen dinsdag zijn eerste dag in het Jan Louwers Stadion. Wij interviewden hem over zijn overstap en zijn voetbalcarrière tot nu toe.