Ernie Brandts: “We zullen het maximale uit onszelf moeten halen”

Voorbeschouwing FC Den Bosch – FC Eindhoven

Vrijdag gaat FC Eindhoven op bezoek bij FC Den Bosch. In Stadion de Vliert wordt alweer de laatste wedstrijd van het kalenderjaar 2020 gespeeld. De wedstrijd staat onder leiding van de heer Hensgens.

Vorige week wist FC Eindhoven met ruime cijfers te winnen van MVV Maastricht. In de openingsfase van de wedstrijd ging het spel nog op en neer, maar FC Eindhoven wist al snel grip te krijgen op de wedstrijd, wat na een half uur de openingstreffer opleverde. Na een prima opbouw van de Blauw-Witten, kwam de bal terecht bij de opgestoomde Lorenzo van Kleef. De Hagenees trok de bal laag voor het doel, waar Iker Pozo de bal kon binnenlopen. Dit was tevens de ruststand. Na rust voerden de Maastrichtenaren de druk wat op, maar tot uitgespeelde kansen kwam het niet. Na een uur ging de bal op de stip, na een overtreding op Joey Sleegers. Lorenzo van Kleef ging achter de bal staan, maar zag zijn inzet gekeerd worden. Enkele minuten later was het wél raak. De ingevallen Pieter Bogaers verdubbelde de score nadat Jort van der Sande een voorzet van Lorenzo van Kleef miste. Bij de volgende mogelijkheid die zich opdeed voor de Blauw-Witten was het weer raak. Jason Bourdouxhe draaide een vrije trap de zestien in, waar Jort van der Sande met een snoekduik de bal binnen kopte. Uiteindelijk werd het ook nog 4-0, nadat Hugo Botermans hard en hoog binnenschoot na een slim steekpassje van Alef João. Trainer Ernie Brandts over deze wedstrijd: “We hebben niet heel goed gespeeld, maar wel gedisciplineerd. Veel strijd en inzet wat ook resulteerde in goede mogelijkheden. We waren aan de bal wat slordig, maar uiteindelijk wonnen we eenvoudig. Het meest trots ben ik dan ook op de manier hoe we deze wedstrijd met vier doelpunten verschil over de streep hebben getrokken. De jongens zijn steeds beter op elkaar ingespeeld, er zit automatisme in het spel. Dat is een winstpunt wat we hebben bereikt over de afgelopen weken”

Morgen staat dus de wedstrijd in Den Bosch op het programma. De ploeg van trainer Erik van der Ven staat op de negentiende plaats in de Keuken Kampioen Divisie. Volgens Ernie Brandts is dat te laag voor de kwaliteiten die ze hebben: “Positioneel staan ze redelijk goed, ze scoren weinig en incasseren veel. Tot aan het zestienmetergebied ziet het er goed uit, dus ze zitten dicht tegen goede resultaten aan. We zullen het maximale uit onszelf moeten halen om een goed resultaat te boeken.” De Bosschenaren zijn tot nu toe bezig aan een teleurstellend seizoen. Lichtpuntjes zijn er echter wel voor de FC uit Den Bosch in de vorm van Kevin Felida en Jizz Hornkamp. Het jonge duo is samen goed voor ruim de helft van de totale doelpuntenproductie.

Vorig seizoen werd de uitwedstrijd tegen FC Den Bosch in extremis beslist. In de vierde minuut van de blessuretijd maakte Branco van den Boomen vanaf de strafschopstip de gelijkmaker.

Vrijdag keert Jens van Son weer terug in de selectie na een schorsing. Ook Valentino Vermeulen is terug, de verdediger is hersteld van een blessure. De wedstrijdselectie is als volgt:

Swinkels, Amevor, Zé Pedro, Peijnenburg, Van Kleef, Pozo, Van der Sande, Sleegers, Jonkerman, Van den Eynden, Botermans, Van Son, De Keersmaecker, Jap Tjong, Vermeulen, Donkor, Joao, Bogaers, Van Rosmalen, Borgmans, Bourdouxhe.

Interview met Jens van Son over de afgelopen periode en de aanstaande wedstrijd tegen FC Den Bosch!