Ernie Brandts: ”Wedstrijden tegen TOP Oss gaan vaak gelijk op”

Voorbeschouwing FC Eindhoven – TOP OSS

Vrijdagavond komt Top OSS op bezoek in het Jan Louwers Stadion. In speelronde 30 van de Keuken Kampioen Divisie zal om 21:00 uur gefloten worden voor het beginsignaal door scheidsrechter Smit.

Afgelopen maandag speelde FC Eindhoven haar eerste wedstrijd in periode vier. In Leeuwarden stond een pittige wedstrijd tegen koploper SC Cambuur op het programma. FC Eindhoven hield de Friezen lang op 0-0 maar moest in minuut 58 toch het hoofd buigen. Uit een corner kon Erik Schouten de bal tegen de touwen koppen, waardoor de Eindhovenaren vroeg in de tweede helft tegen een achterstand aankeken. Later in de tweede helft wisten de Friezen nog twee keer te scoren. David Sambissa scoorde de 2-0 in de 84e minuut en in de 90e minuut scoorde Ragnar Oranmangoen de 3-0. Trainer Ernie Brandts over de nederlaag tegen de lijstaanvoerder: ”In de eerste helft vond ik dat we heel goed verdedigden. Iedereen speelde goed vanuit de organisatie en we bleven gedisciplineerd spelen. Het is dan jammer dat we in de tweede helft even de concentratie verliezen, waardoor hun op voorsprong komen door een standaardsituatie.”

Vrijdagavond staan de Blauw-Witten tegenover Top OSS. De ploeg van trainer Klaas Wels boekte afgelopen vrijdag een knappe overwinning tegen NEC Nijmegen. Na een achterstand te hebben opgelopen kregen de Ossenaren ook nog een rode kaart. Een wonder geschiedde echter en Top OSS wist de wedstrijd volledig te kantelen en te winnen met 2-1. De ploeg uit Oss heeft er ook een lastige derde periode erop zitten, zeven van de negen wedstrijden gingen verloren. Ernie Brandts over de tegenstander van aanstaande vrijdag: ”Wedstrijden tegen Top OSS gaan altijd heel erg gelijk op. Zij beleven eigenlijk het omgekeerde seizoen van ons; zij begonnen niet goed aan het seizoen, maar hebben de laatste wedstrijden een sterke reeks resultaten neergezet en wij hebben juist het tegenovergestelde meegemaakt. Het zal er dus om spannen!”

Eerder dit seizoen wist FC Eindhoven te winnen van Top OSS. In het Frans Heesenstadion was Jort van der Sande met één doelpunt de matchwinner en namen de Blauw-Witten de drie punten mee naar Eindhoven. Op 15 februari 2016 wist FC Eindhoven echter een stuk overtuigender te winnen. In eigen huis werd toen met 4-0 gewonnen van de Ossenaren. De doelpunten kwamen destijds van Tom Boere, Jari Vandeputte, Gervane Kastaneer en Roald van Hout. Met deze overwinning wisten de Eindhovenaren toen een periodetitel binnen te slepen.

Iker Pozo keert terug in de wedstrijdselectie na een blessure. Mawouna Amevor is niet van de partij, hij zit een uitsluiting uit na zijn vijfde gele kaart afgelopen maandag.

Wedstrijdselectie: Swinkels, Biemans, Zé Pedro, Peijnenburg, Pozo, Van der Sande, Jonkerman, Botermans, Van Son, De Keersmaecker, Jap Tjong, Vermeulen, Donkor, João, Bogaers, D. Janssen, Van Rosmalen, Borgmans, Bourdouxhe, Seedorf, Dahlhaus.