Ernie Brandts: “Wij willen revanche nemen”

Voorbeschouwing FC Eindhoven – N.E.C. Nijmegen

Maandag staat de 21e wedstrijd van het seizoen op het programma. In het eigen Jan Louwers Stadion spelen de Blauw-Witten tegen N.E.C. Nijmegen. FC Eindhoven heeft nog wat recht te zetten tegen de ploeg van trainer Rogier Meijer na de nederlaag in Nijmegen eerder dit seizoen. De wedstrijd begint om 21.00 uur en staat onder leiding van scheidsrechter Perez.

In aanloop naar het duel met de Nijmegenaren ging FC Eindhoven onderuit in Rotterdam. Excelsior was met 1-0 te sterk voor de ploeg van Ernie Brandts: “Het was een moeilijke wedstrijd. We zaten er niet goed genoeg in. Ook haalden verschillende spelers niet het niveau wat ze normaal gesproken halen. We hebben wel wat kansen gehad, zeker in de tweede helft, maar dat was gewoon niet goed genoeg om een goed resultaat te boeken. Excelsior is ook een ploeg die te laag staat voor het materiaal wat ze hebben, maar in dat soort wedstrijden hoor je natuurlijk ook gewoon een resultaat te halen. Dat is ons niet gelukt.”

N.E.C. had een betere generale deze week. Zo speelden de Nijmegenaren gelijk tegen koploper SC Cambuur (0-0) en werd Fortuna Sittard verslagen in de beker. De ploeg van trainer Rogier Meijer zit bij de laatste acht in het TOTO KNVB Beker toernooi.

De voorbereiding op dit duel ging niet zoals anders voor FC Eindhoven, doordat het veld bedekt was met sneeuw. Brandts: “Ik werd vanmorgen vroeg wakker en keek uit het raam en het was lekker weer. Maar m’n hond Japie was niet thuis, die hoefde ik niet uit te laten dus ben ik maar vast naar de club gegaan om mee sneeuw te gaan scheppen! De jongens hebben op het veld hun nodige arbeid verricht en zijn er klaar voor. Het is nu een kwestie van mentaal voorbereiden op de wedstrijd. We hebben deze week de tegenstander geanalyseerd en weten hoe ze spelen en hoe we ze pijn kunnen doen.”

De vorige ontmoeting met N.E.C. eindigde in een pijnlijke 6-0 nederlaag. Het is dus aan de ploeg van Brandts om zich te revancheren ten opzichte van de nederlaag van vorige week én die van eerder dit seizoen in Nijmegen. Ernie Brandts: “Dat geeft wel extra motivatie. Na zo’n zware nederlaag wil je het een en ander rechtzetten. Ik heb later de wedstrijd nog eens teruggezien en het zat ons ook niet mee toen. Zowat elk schot op doel vloog er in, terwijl wij zelf ook nog een aantal grote mogelijkheden kregen. Wij willen revanche nemen!”

In het seizoen 2014-2015 wonnen de Blauw-Witten overtuigend van de Nijmegenaren. Toen werd het 3-0 tegen de uiteindelijke kampioen van de Eerste Divisie. De doelpunten kwamen op naam van Joey Sleegers, Jens van Son en Branco van den Boomen.

Maandag debuteert de 18-jarige buitenspeler Zoran Hurkmans in de wedstrijdselectie.

Wedstrijdselectie:
Swinkels, Amevor, Biemans, Peijnenburg, Van Kleef, Pozo, Van der Sande, Sleegers, Jonkerman, Van den Eynden, Botermans, Van Son, De Meij, De Keersmaecker, Vermeulen, Hurkmans, João, Bogaers, Smeins, Van Rosmalen, Borgmans, Bourdouxhe.

Een interview met Justin Ogenia over zijn blessure en revalidatie.