FC Eindhoven doet goede zaken in Dordrecht

Joey Sleegers kroont zich tot matchwinner: 0-1

FC Eindhoven heeft goede zaken gedaan in Dordrecht. Waar de concurrentie boven FCE puntverlies leed, voegde de ploeg van trainer Rob Penders drie belangrijke punten aan het totaal toe. Joey Sleegers bekroonde zich tot matchwinner in het met 0-1 gewonnen duel.

Bij FC Eindhoven keerde Joey Sleegers terug in de basis na een blessure. Op de bank begon Jort van der Sande door lichte fysieke klachten, Barnabás Rácz was zijn vervanger.

Al snel kwamen de Blauw-Witten op voorsprong in het Riwal Hoogwerkers Stadion. Een uitbraak van Charles-Andreas Brym kwam aan de buitenkant bij Jasper Dahlhaus terecht. De buitenspeler legde de bal vervolgens panklaar op het hoofd van Joey Sleegers, die diagonaal afrondde. Joey Sleegers maakte met zijn treffer voor de vierde achtereenvolgende uitwedstrijd een doelpunt, de laatste die dat lukte was Mart Lieder in 2017.

FC Dordrecht probeerde FC Eindhoven vervolgens naar achteren te drukken en kwam er af en toe dreigend uit. In minuut 27 konden we de eerste serieuze doelpoging noteren. Nummer twintig Mathis Suray nam het doel vanaf een meter of twintig onder vuur, Nigel Bertrams stond op zijn post en pakte het schot.

Na de pauze waren de mogelijkheden voor beide doelen schaars. De Blauw-Witten drongen in fases wel aan om de score uit te breiden. Met 68 minuten op de klok zette Joey Sleegers een actie in, slalomde voorbij een aantal verdedigers maar schoof de bal naast. Een minuut later was FC Eindhoven alweer in de aanval. Brian De Keersmaecker gaf de bal aan Sleegers die de bal vervolgens voorgaf. Via een Dordts been kwam de bal voor de voeten van Charles-Andreas Brym. De Canadees leek de 0-2 op zijn schoenen te hebben maar schoof de bal naast.

Aan de andere kant moest ook Nigel Bertrams opletten, een schot uit het niets van Jari Schuurman verraste de doelman niet. Ook doelman Liam Bossin van FC Dordrecht was scherp. Uit het niets dook Valentino Vermeulen vrij voor het doel op en kopte op doel, maar keerde de goalie de inzet knap op de lijn.

In de blessuretijd kon Justin Ogenia alleen op het doel af om de wedstrijd in het slot te gooien. De invaller stiftte de bal over doelman Bossin maar de bal belandde op het dak van het doel.

De thuisploeg drukte in de slotfase meer en meer aan, maar FC Eindhoven wist de drie punten over de eindstreep te halen.

Volgende week vrijdag speelt FC Eindhoven in het Jan Louwers Stadion om 20.00 uur tegen het opgeleefde Almere City FC. De Flevolanders begonnen het seizoen slecht, maar zijn na vijf speelronden zonder puntverlies bovenaan in de vierde periode.
Kaarten voor dit duel zijn online verkrijgbaar via www.fc-eindhoven.nl/tickets

FC Dordrecht – FC Eindhoven 0-1 (0-1) 5. Joey Sleegers 0-1. Scheidsrechter: Laurens Gerrets. Geel: Ersin Zehir, Christian Conteh (FC Dordrecht), Matthias Verreth, Maarten Peijnenburg, Jort van der Sande (FC Eindhoven). Aantal toeschouwers:

FC Dordrecht: Bossin; Mannes, Van Huizen, El Azzouzi, Savastano (71. Pinas); Miceli (60. Schuurman), Zehir, Suray (85. Vermeulen); Conteh, Meijer, Donkor.

FC Eindhoven: Bertrams; Vermeulen, Peijnenburg, Amevor, Seedorf, Dahlhaus; Verreth, De Keersmaecker; Rácz (71. Van der Sande), Brym (86. Bogaers), Sleegers (76. Ogenia).

Fotografie: Jeem Sportsphotography