FC Eindhoven draagt Eindhoven op het shirt

#ShareTheVibe

Met ingang van het seizoen 2020-2021 draagt FC Eindhoven de stad Eindhoven op het shirt. Op het thuisshirt zal ‘The Vibe’ met trots gedragen worden, op het uitshirt en keepershirts zal het beeldmerk van Eindhoven zichtbaar zijn op de achterkant.

FC Eindhoven club van de stad

Het is 16 november 1909, de besturen van Sparta en Eindhovia komen samen in de Looiersbeurs (nu Café Centraal) op de markt in Eindhoven. De besturen van beide verenigingen stellen zelf vast dat ‘geen van beide iets goeds op ’t gebied van voetbal presteerde’ en dat terwijl de stad Eindhoven hunkert naar voetbal op ‘topniveau’. Breda (NOAD, Velocitas), Tilburg (Willem II), Den Bosch (Wilhelmina) en Helmond (HVV) beschikken immers over grote verenigingen die zijn aangesloten bij de NVB (voorloper van KNVB). De beste clubjes van Eindhoven komen nog steeds uit in de Brabantse Voetbalbond. Al snel komen de heren in de Looiersbeurs tot een akkoord, ‘daar beide verenigingen wensten te combineren’, zoals de notulen vermelden. De meerderheid kiest voor de naam EVV, de clubkleuren worden Blauw-Wit op verzoek van de burgemeester om de stadskleuren in het tenue te verwerken. Historie is geschreven: Eindhoven zal wezen, Eindhoven zal zijn!

Eindhoven bruist van energie. De energie komt op veel plaatsen in de stad vrij. Bijvoorbeeld op het spanningsveld tussen techniek en design. Tussen denken en doen. Tussen verbeelden en maken. Tussen de stad en de wereld. Ook de ‘vibes’ van het merklogo zijn vrij te gebruiken voor iedere Eindhovenaar om zijn of haar energie in te steken. Makers zijn uitgenodigd om het merk een gezicht te geven. En om dat unieke Eindhoven gevoel met de wereld te delen. Om de sfeer te delen. De stad nodigt iedereen uit die de energie voelt om dit via #ShareTheVibe te delen.

Trots op Eindhoven

Algemeen directeur a.i. Justin Goetzee van FC Eindhoven: “111 jaar geleden is deze voetbalclub opgericht voor de stad alle Eindhovenaren, dit is iets om trots op te mogen zijn. Het dragen van het merk van de stad op het authentieke Blauw-Witte shirt van FC Eindhoven laat deze connectie met de stad zien. Eindhoven is samenwerken, onconventioneel denken en energie uitstralen. Waarden die ook in het DNA van FC Eindhoven zitten.”

Peter Kentie, directeur Eindhoven365: “Vanuit team citymarketing Eindhoven zijn we trots en erkentelijk dat het merk van de stad midden op de borst van het thuisshirt van FC Eindhoven staat, de voetbalclub die de naam van onze stad draagt. Het vibes logo van Eindhoven straalt energie uit en die straalt het nieuwe thuisshirt zo uit met het vibes logo van Eindhoven midden thuis de merken van de club, de shirtsponsor Nike en centraal hoofdsponsor VDL.”

Het nieuwe FC Eindhoven shirt is vanaf nu verkrijgbaar in de FC Eindhoven Fanstore!