FC Eindhoven en De Graafschap akkoord over transfer Van den Boomen

FC Eindhoven heeft een akkoord bereikt met De Graafschap over de transfer van Branco van den Boomen. Het is nu aan de aanvoerder van FC Eindhoven en De Graafschap om de overgang definitief te maken onder voorbehoud van de medische keuring, die deze middag plaats zal vinden.

Branco van den Boomen keerde in de zomer van 2017 terug aan de Aalsterweg na periodes bij Willem II en SC Heerenveen. In het seizoen 2015-2016 speelde Branco van den Boomen ook voor FC Eindhoven toen kwam hij over van Jong Ajax en verkaste hij naar SC Heerenveen. In totaal kwam de 24-jarige middenvelder tot 119 wedstrijden voor FC Eindhoven. Hierin scoorde hij 21 keer en gaf 22 assists.

“We wilden Branco van den Boomen niet zomaar laten gaan, hij is een belangrijke speler voor onze club op en naast het veld,” aldus technisch manager Marc Scheepers. “Er vanuit gaande dat De Graafschap en Branco de transfer definitief zullen maken, kunnen wij bij FC Eindhoven tevreden zijn met het resultaat. Ik ben blij voor zowel de club als Branco met deze mooie transfer.”

FC Eindhoven is verder dicht bij een deal met een inkomende speler, die de plaats in de selectie van Branco over zal nemen. Daarover later meer.