FC Eindhoven en Eindhoven Vitaal samen voor vitaler Eindhoven

FC Eindhoven slaat de handen ineen met Eindhoven Vitaal om samen te werken aan een vitaler Eindhoven. Door de krachten te bundelen zetten FC Eindhoven en Eindhoven Vitaal in op het stimuleren van gezonder leven.

Stichting Eindhoven Vitaal heeft ten doel de inwoners van Eindhoven te begeleiden naar een gezonde levensstijl. Hierbij biedt de stichting trajecten ‘gezonde leefstijl’ aan in Eindhovense woonwijken. Op dit moment is Eindhoven Vitaal actief in vijf Eindhovense wijken met meer dan 200 deelnemers. Initiatiefnemer van Eindhoven Vitaal Peter Verbeek over de samenwerking: “FC Eindhoven en Eindhoven Vitaal passen goed bij elkaar. We hebben elkaar wat te bieden en kunnen elkaar hierdoor versterken. Op naar een vitaler Eindhoven!”

FC Eindhoven organiseert zelf maatschappelijke activiteiten, maar werkt ook samen met andere organisaties om sociaal-maatschappelijke projecten te kunnen bewerkstelligen. Algemeen directeur Wim van den Broek: “FC Eindhoven heeft een voorbeeldfunctie als het gaat over sporten en bewegen. Door deze samenwerking met Eindhoven Vitaal kunnen we dit als club verder uitbouwen en meer betekenen voor de stad. Iedereen is gebaat bij een vitaler Eindhoven. In de toekomst kan FC Eindhoven hier met een Vitaliteitscentrum in eigen stadion op de Genneper Parken een grote rol in spelen.”

Meer informatie over Eindhoven Vitaal: www.eindhovenvitaal.nl