FC Eindhoven opent de stadionpoorten!

Eindelijk! Na een lange periode zonder publiek mogen we eind april weer toeschouwers toelaten in het Jan Louwers Stadion. Op vrijdag 30 april gaan de stadionpoorten open wanneer de Blauw-Witten een thuiswedstrijd spelen tegen FC Den Bosch!

Speelronde 30 van de Eredivisie en speelronde 36 van de Keuken Kampioen Divisie staan op een lijst met pilot evenementen van de overheid, waarbij een negatieve sneltest toegang voor beperkt publiek geeft. Lees de hele berichtgeving van Rijksoverheid hier. Daarnaast is er een wetgeving in voorbereiding die het vanaf 1 mei mogelijk maakt om met een negatieve sneltest andere voetbalwedstrijden te bezoeken. Zodra er meer informatie bekend is over de pilot op 30 april en de wetgeving vanaf mei zal hier direct over gecommuniceerd worden.

Algemeen Directeur Günther Peeters over deze mooie ontwikkeling: “Dit is een mooie kans voor het hele voetbal. We gaan er met ons team alles aan doen om deze kans zo goed mogelijk in te vullen. Dit doen we uiteraard binnen de geldende regels, ieders gezondheid staat voorop! Binnen de mogelijkheden die we hebben kijken we wie we toegang kunnen verschaffen bij de pilot wedstrijd op 30 april. Daarnaast hebben we goede hoop dat er vanaf mei meer mogelijk is. Voetbal is niets zonder toeschouwers!”